036557418
התקשרו אלינו 2021*

טסט לרכב: הכנות לחידוש טסט

כל עוד הרכב אינו חדש מהניילון, פעם בשנה תידרשו להכין אותו לטסט, ולו בכדי לוודא שהוא אינו מסכן חיים. פה נציין כיצד מוודאים שהרכב יעבור את הטסט בפעם הראשונה, כיצד ראוי להיערך ואף כיצד חוסכים בעלויות הנלוות. רלוונטי עבורכם? אנחנו מעלים הילוך!

ההכנות לפני הטסט

הכנת הרכב לטסט

בכול שנה הרכב עובר בדיוק אותה בדיקה. מה בודקים? הכירו את הרשימה המלאה: את תקינות האיתותים והנורות, את יעילות מערכת הבלמים, את התגובה של הצירים וההגה, את האפקטיביות של המגבים, את הרמה של פליטת הגזים, את מצב ואיכות כיוון הגלגלים, את תקינות לוחית הרישוי ואף שקיים ציוד הכרחי (ג’ק, אפוד זוהר, משולש אזהרה, צמיג רזרבי ואפילו פח אשפה).

פה נציין שאפשרי לבצע מספר בדיקות עצמאיות. מה למשל? ניתן לבחון במגרש ריק כיצד הבלמים מגיבים בעת בלימה, לשים לב (ולטפל) כשמבחינים בריח של גז שרוף, להחליף את המגבים כאשר הם אינם מתפקדים בצורה אפקטיבית, לבחון בעייתיות במהלך ההיגוי, להעניק תשומת לב לרעשים חדשים וכדומה. כמו כן מוטב להעביר את הרכב בדיקה מקדימה במכון מורשה, בדיקה שתאפשר לאתר מראש את סך הליקויים – עובדה שתימנע להגיע מספר פעמים למכון הרישוי.

בחירת מכון רישוי

חשוב לדעת שאת הטסט מעבירים רק במכוני רישוי מורשים. כיצד בוחרים? בהתאם לקרבה גיאוגרפית, מועד פנוי ורזומה! שנחדד? הרבה פעמים נזכרים לבצע את הטסט ברגע האחרון ועל כן פרמטר שנוגע לזמינות מהווה משתנה מהותי.

תשלום אגרה

אם לרגע ניקח רברס, נרחיב שראשית נדרשים לשלם אגרת רישוי – תשלום שמועבר לכיסי המדינה. כמה? באתר משרד התחבורה מחכה מידע מפורט, כאשר העלות מושפעת מסוג וממאפייני הרכב. פה נדייק שגם אם שילמתם אך טרם קיבלתם את הרישיון החדש, עדיין אינכם יכולים לעלות לרכב אם התוקף הנוכחי כבר פג. כיצד אם כן משלמים? אפשרי לגשת לדואר ישראל, לשלם באופן מקוון באתר התשלומים של משרד התחבורה, או פשוט לחייג 5678* ולחייב את האשראי.

מסמכים חשובים

טרם תיגשו לטסט תעצרו לבחון שאתם מגיעים ערוכים עם סך המסמכים הנדרשים. מה נמצא ברשימה? טופס אגרת רישוי מלווה באישור תשלום, ביטוח חובה (בתוקף), תעודת זהות ששייכת לבעל הרכב (אם אינכם בעלי הרכב תצרפו לרשימת המסמכים ייפוי כוח) ואם לרכב מלאו 15 שנה נדרשים להגיע לטסט עם אישור מטעמו של מוסך מורשה, אישור שמעיד על איכות הבלמים.

מה בודקים בטסט?

כבר ציינו בקצרה מה בודקים במהלך הטסט, אך פה נרחיב במעט:

  • בלמים – הבלמים ללא ספק מצילים חיים ועל כן בודקים שהם מגיבים בדיוק באופן שמצופה מהם.
  • מערכת איתות ותאורה – בוחנים את תגובת האיתותים ואת תקינות הנורות.
  • מגבים – בחינת מצב הגומי ורמת הניקיון שהמגב מאפשר.
  • צמיגים – בודקים את חמשת הצמיגים (כולל צמיג רזרבי). בוחנים שאין חורים או שחיקה ושהם מותאמים לסוג הרכב.
  • היגוי וצירים – בוחנים שההגה אינו קשיח או רך מדי ושמערכת הצירים פועלת באופן מדויק.
  • מנגנון פליטה – בוחנים שהגזים שנפלטים מהאגזוז אינם חורגים מהרמה המותרת.
  • ציוד חובה – כל רכב חייב להחזיק ב5 מוצרים זהים: צמיג רזרבי במצב תקין, משולש אזהרה, אפוד זוהר, ג’ק ופח אשפה.
  • לוחית רישוי – בין היתר מוודאים שלוחית הרישוי מצויה במצב תקין.

כמה עולה טסט לרכב?

מבחינת עלות הטסט, נציין שהמחיר הנו 96 ש”ח, אם כי קיימים משתנים שמייקרים במעט את הבדיקה, פרמטרים קרי רכב מבוסס מנוע דיזל או רכב מסחרי, אם כי התוספת במחיר בהחלט זניחה.

מה עושים אם הרכב לא עבר טסט?

שילמתם אגרה, אספתם מסמכים, הגעתם אופטימיים, אך בשורה התחתונה הרכב לא עבר טסט – מה עושים? מוודאים שיוצאים מהטסט עם טופס שכולל את סך הסיבות הרלוונטיות. עם הטופס הזה מגיעים למוסך איכותי ומתחילים לטפל בסך הליקויים. ברגע שאלו טופלו כהלכה ניתן להיות רגועים שבפעם השנייה אתם בהחלט תעברו את הטסט באופן חלק.

כל כמה זמן עושים טסט לרכב?

מהי התדירות של הטסט? ובכן אם מדובר ברכב חדש יש לכם פטור מטסט במשך שנה שלמה (אם כי אין פטור מתשלום אגרה). באופן כללי נדרשים לעבור טסט מדי שנה, אלא אם כן מדובר ברכב ישן – במקרה זה נדרשים לעבור טסט פעמיים בשנה.

שנסכם?

לסיכום נבהיר שמדובר בבדיקה חשובה ומקיפה ואם רוצים לעבור אותה בהצלחה על הפעם הראשונה, יש כמה דברים שניתן לעשות לבד, ולו ברמת בדיקת תפעול הנורות ובדיקת נוכחות של הציוד ההכרחי. בכול מקרה אל תעלו על הרכב ללא טסט ובטח שלא לאורך תקופה, וזאת כי אתם מסתכנים בצבירה של 6 נקודות, בכנס כספי ובשלילה במקום. טיפ אחרון? תשטפו ותסדרו את הרכב לפני, כי גם לרושם ראשוני יש מקום!