036557418
התקשרו אלינו 2021*

שמירה על בטיחות ברכב

נהיגה בטיחותית בכבישים מחייבת את הנהגים לשמור על כללי הבטיחות השונים, זאת בכדי לשמור על חייהם של כל הנהגים, הנוסעים והולכי הרגל.

נהיגה בכבישים

נהיגה בכלי הרכב השונים בכביש, לא יכולה להתבצע בהיעדר רישיון נהיגה, ומעבר לזה, חלה חובה על הנהגים לציית לחוקי הכביש. נהיגה היא חלק יומיומי ושגרתי עבור רבים מאתנו, בין אם מדובר בנסיעה לצורך הגעה לעבודה, ביקור משפחתי או אפילו מקרים המחייבים השכרת רכב. בכל אחד מהמצוינים לעיל, אתם חייבים לדעת לשלוט ברכב ברמה הטכנית ולהכיר את חוקי התנועה ללא יוצא מן הכלל, לרבות שמירה על בטיחות במהלך הנסיעה.

בטיחותם של הילדים

בין אם מדובר בנסיעה ברכב פרטי או באמצעות השכרת רכב, שמירה על בטיחותם של הילדים היא חיונית במיוחד. לפני הכל – החוק מחייב את כולם, מבוגרים וילדים להיות חגורים בחגורת הבטיחות. מעבר לזה, בעת הושבת ילדים במושב בטיחות או בבוסטר (מושב מגביה), ישנם כמה דגשים שחשוב לציין: פעוטות עד גיל שנה חייבים לשבת בכיסא בטיחות ייעודי (כיסא שמכיל חגורת בטיחות משל עצמו ורתום היטב למושבי הרכב) המצוי נגד כיוון הנסיעה. כמו כן, הושבת ילדים החל מגיל שנה ועד גיל 3 תיעשה לכיוון הנסיעה. מלבד זאת, עד גילאי בית הספר היסודי, הילדים צריכים לשבת בבוסטר שמגביה אותם מעט והחל מגיל 8, ניתן לשבת על מושבי הרכב עצמם, ללא מושב ייעודי או כיסא בטיחות.

בעיקרון רצוי להושיב את הילדים במושב האחורי של הרכב (לפחות עד גיל 15), זאת מאחר שכריות האוויר מותאמות למבנה גופו של מבוגר.

מערכות בטיחות לרכבים

ברכבים שונים קיימות כמה מערכות בטיחות. ישנן מערכות מובנות כדוגמת כריות אוויר וישנן מערכות שניתן להוסיף כמו למשל מצלמת רכב. מהן המערכות הבולטות ביותר ברכב?

חגורות בטיחות

חגורות הבטיחות הנצמדות לגוף, מסייעות לו להישאר צמוד למושב במהלך היתקלות בין רכבים, תאונה או עצירה פתאומית.

מערכת כריות אוויר

כריות האוויר ברכב נפתחות בעת פגיעה או תאונה ותפקידן למנוע חבלות ופציעות בפלג הגוף העליון של הנהג הנוסעים. כריות האוויר מופעלות ומתנפחות במהירות מרבית, לכן לרוב, המנגנון שלהן משולב עם מנגנון מותחני חגורות הבטיחות.

חיישני רברס

החיישנים מתריעים בפני הנהג על אובייקטים דוממים שונים המצויים מאחורי הרכב. באמצעות אומדן המרחק בין האובייקט לרכב, המערכת מזהה סיכון להתנגשות באובייקט ומתריעה בפני הנהג.

ESP ו- ABS

המערכות הללו נועדו לשמירה על איזון, שליטה ויציבות הרכב במהלך הנסיעה, לרבות מקרי החלקה. החיישנים של מערכת ABS אוספים מידע רלוונטי במהלך הנסיעה ומערכת ESP מתקנת את היציבות והשליטה במערכות הרכב. כמו כן, במקרים בהם מזהה מערכת ABS שהרכב אינו יציב, והבלם נלחץ במהירות (לחיצת חירום), המערכת מתרגמת את הלחיצה לפמפום, וכך שומרת על יציבות במהלך הבלימה.

מצלמת רכב להרחבת שדה הראייה

ברכבים מסוימים ניתן למצוא מערכת שמתריעה בפני אובייקטים המצויים מאחורי הרכב, בדומה לחיישני הרברס, רק שמחוברת אליה מצלמה, דרכה הנהג יכול לצפות במתרחש ולפעול בהתאם.

 

המערכות השונות לשמירה על בטיחות הנהג, הנוסעים והולכי הרגל אמנם עשויות לסייע ולהציל חיים, אך יחד עם זה, חשוב לנהוג לפי כללי התעבורה וחוקי הכביש, לנהוג בבטיחות ולשמור על בטיחות מרבית.