036557418
התקשרו אלינו 2021*

איך חוסכים בדלק?

ידוע שמחירי הדלק בארץ יקרים ושיש הבדל בין נתוני צריכת הדלק שהיצרן מספק לבין אלו שמתבצעים בפועל, וידוע שאם יש דבר אחד שגברים אוהבים לעשות יותר מלעמוד ליד המנגל ולהחזיק בקבוק בירה קרה, זה לדבר על צריכת הדלק – נתון שמשום מה הם נוטים לייחס לכישרון אישי, ועל כן אם גם אתם רוצים בפעם הבאה לתרום לשיחה, אתם מוזמנים ללמוד אחת ולתמיד כיצד ניתן לחסוך בדלק – ולא, להשאיר את הרכב בחנייה אינה התשובה!

רוקנו את תא המטען

עם יד על הלב, מה אתם מחביאים בתא המטען? לא נתפלא אם חלקיכם תענו שאתם שומרים שם את האופניים של הילדים (כדי של יחלידו), צידנית, ארגז כלים, אוהל (לשעת חירום), כמה בזנטים (בשביל להקים את האוהל), סלע יפה (שאתם כבר חודשים מתכוונים להוריד בגינה) וכדומה. פה אנו מבקשים להבהיר שהגיע הזמן לפנות את תא המטען, וזאת כי כל משקל עודף משפיע באופן ישיר על מחיר צריכת הדלק (לרעה).

שמירה על הגלגלים

לא רק שחשוב לוודא מבחינת בטיחות שהלחץ בגלגלים תואם את המלצת היצרן, אלא גם מבחינת חיסכון בדלק הבדיקה חשובה. האומנם? ובכן הממצאים מראים שאפילו סטייה קטנה עשויה להוביל לצריכת דלק מיותרת, עובדה שבין היתר פוגעת באיכות הסביבה. שנדגים? גם אם יש ירידה רק של 10% בלחץ האוויר של הצמיג, עדיין צריכת הדלק עשויה לגדול ב2%. מחפשים סיבה כלכלית נוספת? ניפוח לא נכון מקצר את תוחלת החיים של צמיגי רכב. עם זאת, הממצאים מראים שרק רבע מהישראלים מקפידים לשמור על לחץ נכון בגלגלים – תצטרפו אליהם!

הסירו התקנים חיצוניים

לא מעט גברים אוהבים אביזרי רכב משלימים, וביניהם שלל התקנים חיצונים, קרי גגונים ומתלים לאופניים. פה נדרשת מעט כנות – יש להודות שאתם לא נוסעים בכול יום לאיקאה ולא יורדים בכל סופ”ש שני למאהל בחוף הים, כך שאכן מגניב שיש לכם התקנים משלימים, אך אולי עדיף שבשוטף תשאירו אותם בבית, פשוט כי הם פוגמים בתנועה האווירודינמית של הרכב – מעלים את עלות צריכת הדלק.

שמרו על תחזוקת הרכב

אינכם אוהבים להגיע למוסך וכשאתם פותחים את מכסה המנוע אינכם באמת מבינים מה קורה שם? ובכן זו עדיין אינה סיבה מספקת לא להעניק טיפול לרכב. מבקשים חיזוק? הקפדה על תחזוקה נכונה מסייעת להוזיל את עלויות צריכת הדלק, ועל כן כל שעליכם לעשות הוא לאמץ מספר טיפים לתחזוקת הרכב, להקפיד על מספר טיפולים סדירים ולשים לב כאשר ביצועי המנוע אינם מרגישים תקינים.

נהיגה מתוכננת

אתם אוהבים לזרום? קחו בחשבון שלזרום זה אומנם תפיסת חיים נחמדה, אך בכול הנוגע לנהיגה היא עשויה להיות יקרה, ועל כן לפני שיוצאים לדרך רצוי לתכנן היטב את המסלול, כך שגם לא תשלמו דלק על נסיעה מיותרת, גם לא תהיו לחוצים להגיע ועל כן תאיצו (ככול שלוחצים על הדוושה שורפים יותר דלק) ובאופן כללי הימנעו מנסיעות קצרות ומהאצות והאטות מיותרות.

ביחנו את אופי הנהיגה

אתם מכירים את חוקי הנהיגה אך לא תמיד נשמעים להם? ובכן אם חיפשתם תמריץ נוסף (מלבד הימנעות מקנס ושמירה על בטיחות), הגיע הזמן להפנים שהקפדה על נסיעה במהירות קבועה לצד הילוך מתאים חוסכים רבות בהוצאות הדלק. על מה עוד רצוי להקפיד? אל תיצמדו לרכב שמלפנים – זה לא רק מעצבן, אלא גם מוביל לבלימות מיותרות (ויקרות).

תדלוק הרכב

בכול הנוגע לתדלוק, יש לנו שני טיפים עבורכם:

  1. תדלקו בעצמכם – נכון שמפתה לאפשר לאדם אחר לעבוד עבורכם, אך אם רק תצאו מאחורי ההגה תגלו שתדלוק בשירות עצמי הנו פשוט ויותר זול.
  2. תמלאו דלק כשקריר – כשבחוץ חם הדלק מתאדה יותר מהר, ועל כן בקיץ עדיף לתדלק בשעות הבוקר או לחלופין בשעות הערב.

חפשו מועדוני צרכנות

בטוח שיש לכם בארנק כמה כרטיסי מועדון שאינם בשימוש, ועל כן אם כבר כרטיס מועדון אז לפחות שיהיה רווחי – הצטרפו למועדון צרכנות שמאפשר לשלם פחות בתדלוק, ליהנות מהנחות משלימות (למשל בעת רכישת שמנים לרכב) ולעקוב אחר מדדי הצריכה. המלצה שלנו? השוו לפני, למשל בין מועדון הצרכנות TEN לבין מועדון הצרכנות הוט.

חשבו את צריכת הדלק

חישוב צריכת הדלק הנו מהלך אידאלי בכדי לקבל החלטה מושכלת האם לצאת לעוד נסיעה ארוכה, בכדי להבין איזה גובה של החזר לבקש ממקום העבודה ובכדי להבין לאלו הוצאות כספיות הגיוני לצפות. אוהבים את החיים קלים ומדויקים? היעזרו במחשבונים ייעודיים.

המלצות לרכבים חסכוניים

באופן כללי רכבים היברידיים, ידניים וקטנים נחשבים חסכוניים בדלק, אם כי פה נציין שבכול קטגוריה אפשרי למצוא רכבים שנחשבים חסכוניים, הן בקטגוריית רכבי פנאי ושטח והן בקטגוריית המשפחתיות הגדולות. כיצד תתמצאו? אומנם לא ניתן לשים Waze, אך כן לקבל ייעוץ מקצועי באתרים שמובילים בתחום קניית רכב!

שנסכם?

היכולת ולחסך בצריכת דלק בהחלט אפשרית. קצת מודעות, תכנון והקפדה ואתם בדרך לגלות שהרכב שלכם יותר חסכוני ממה שתיארתם לעצמכם – שווה בדיקה!