036557418
התקשרו אלינו 2021*

איך לבחור מערכת התרעה לרכב?

מערכת התרעה לרכב מהווה אלמנט חשוב ומשמעותי, והיא מסייעת לא מעט לבטיחות בדרכים ולמניעת תאונות. כיום, רכישת רכב חדש מחייבת התקנת מערכת התרעה ברכב. כמו כן, משרד התחבורה מדרבן את בעלי הרכבים הישנים להתקין מערכת התרעה, בכך שהוא מעניק להם החזר בעבור ההתקנה (באמצעות זיכוי באגרת הרישוי). איך תבחרו את מערכת ההתרעה לרכב? ריכזנו בעבורכם את כל המידע החיוני.

התקנת מערכת התרעה

החל מינואר 2018, בכל רכב חדש יש להתקין מערכת התרעה. המערכת הזו מתריעה בפני הנהג על אי שמירת מרחק כמו גם על סטייה מהנתיב. ומה לגבי רכבים שנמצאים על הכביש לפני ינואר 2018? ובכן, בעלי הרכבים הללו, שיתקינו ברכבם מערכת התרעה, יקבלו ממשרד התחבורה החזר בגובה של 1,500 ₪. ההחזר יוענק לבעל הרכב באמצעות זיכוי באגרת הרישוי השנתית, הנפרש לאורך 3 שנים, כשבשנה הראשונה והשנייה גובה הזיכוי עומד על 700 ₪ ואילו בשנה השלישית בעל הרכב זכאי להחזר של 100 שקלים נוספים.

הרכבים שיקבלו את הזיכוי, הם רכבים שנמצאים על הכביש החל משנת 2000, כמו גם רכבים פרטיים ומסחריים עד 3.5 טון. נוסף לכך, על הרכבים להיות רשומים בארץ עד ל1.5.2017. כמו כן, אם ביצעתם את ההתקנה 60 יום ומעלה, לפני חידוש רישיון הרכב, תקבלו את ההחזר באותה השנה, ואם התקנתם את המערכת 60 יום ומטה ממועד חידוש הרישיון, תקבלו את ההחזר בשנה שלאחר מכן. יש לציין, שהזכאות היא לרכב עצמו ולא לבעלים, כלומר, גם אם מכרתם את הרכב והעברתם בעלות, מי שזכאי להחזר הוא הבעלים של הרכב. לפיכך, אם אתם בעיצומו של תהליך קניית רכב, מוטב שתבררו אודות התקנת מערכת ההתרעה.

שימו לב: יש לבצע את התקנת המערכת באמצעות מתקין מורשה, ולוודא שקיבלתם אישור בעבור העסקה.

MOVON

מערכת ההתרעה של MOVON מדגם LF3, כוללת שימוש במצלמה כאמצעי הזיהוי של המערכת. המערכת מתריעה בפני הנהג על אי שמירת מרחק וסטייה מהנתיב. כמו כן, היא מכילה מצלמת דרך DVR לתיעוד הנסיעה שגם מתריעה לנהג שהרכב שלפניו החל בנסיעה. למערכת זו יש אחריות לפרק זמן של 3 שנים.

מובילאיי

למובילאיי יש כמה מערכות, כשהמומלצת ביניהן היא מערכת 630 פרו. המערכת מזהה תמרורי מהירות ומתריעה בפני הנהג על סטייה מהמהירות המותרת בחוק. כמו כן, היא מתריעה לגבי רוכבי אופניים או הולכי רגל המצויים בסביבת הרכב (באור יום) והיעדר שמירת מרחק בין רכבים, כשזיהוי האלמנטים הללו נעשה באמצעות מצלמה. חשוב לציין, כי למערכת זו יש אחריות לשנה.

איווקס

המערכת הבסיסית של איווקס, cm107, מתריעה בפני הנהג על יציאה מרמזור והיא אף מזהה תמרורי מהירות ומדווחת לנהג כשהוא חורג מהמהירות המותרת. כמו כן, בדומה למובילאיי, המערכת מאפשרת להתריע אודות התנגשות בהולכי רגל או רוכבי אופניים (באור יום) והיעדר שמירת מרחק. נוסף לכך, מערכת משופרת יותר היא RD140, המכילה רדאר ייחודי שמאפשר לייעל את יכולותיה של המערכת כשתנאי הדרך מאתגרים והראות לקויה (למשל, בלילה, בעתות ערפל וכו’). נציין, כי למערכות ההתרעה של איווקס יש 3 שנים אחריות.

 

בחרו את מערכת ההתרעה האידיאלית ביותר בעבורכם, והקפידו לוודא שההתקנה נעשית באמצעות מתקין מורשה. כמו כן, אם התקנתם את המערכת ברכב ישן, מוטב להיות במעקב אודות ההחזר לו אתם זכאים ממשרד התחבורה, ולוודא שאתם אכן מקבלים את הזיכוי שמגיע לכם.

סעו בזהירות!