036557418
התקשרו אלינו 2021*

איך לשמור על ערך הרכב?

כשעומדים לרכוש רכב עוברים על שורה ארוכה של משתנים, ופה אנו מבקשים להתחשב בנתון משמעותי שרבים נוטים להזניח, והוא ערך הרכב הנוכחי והעתידי. כלומר, הכרחי לבחון כמה מהערך הרכב עשוי לאבד, ועל כן הרבה פעמים אנשים בוחרים לרכוש רכב יותר יקר, וזאת מתוך מחשבה שבמעמד המכירה הם יפסידו עליו פחות, כמובן ביחס לחלופה שעומדת על הפרק.

אז איך ניתן לדעת כמה מערך הרכב עתידיים לאבד? ובכן ראשית נציין שערך הרכב מורכב ממספר משתנים: ממודל, שנה, קילומטראז’, מספר הידיים שהוא החליף ובאופן כללי מצב הרכב ורמת הביקוש וההיצע נכנסים גם כן למשוואה, כשיש לקחת בחשבון שקיימים דגמים ששומרים היטב על הערך ומנגד קיימים כאלו שידועים כמאבדי ערך כרוניים.

מהי המסקנה? שמירת ערך הרכב מאוד חשובה, ולכן יש להפריד בין נתונים שנמצאים בשליטתכם לבין נתונים שלא, ואם גם אתם רוצים לעשות ככול הניתן כדי לשמור על הערך, חשוב להבין מה ואיך עושים, ועל כך בדיוק נרחיב במאמר שלפניכם.

מהם הכללים לשמירה על הרכב?

טיפולים לרכב רק אצל היבואן

כמו שלא תיקחו את הילד לכל רופא, כך גם לא תיקחו את הרכב לכל מוסך, אלא הקפידו על מוסך מורשה מטעם היבואן. אז נכון שעלות הטיפולים עשויה להיות יותר גבוהה, אך מצד שני ניתן להיות בטוחים שהחלפים מקוריים ושהטיפול מקצועי וניתן בהתאם להוראות היצרן.

בדיקת שמן ומים באופן שוטף

מדי שבוע בדקו את מצב השמן והמים ובהתאם להוראות היצרן השלימו חסרים.

לא לחסוך בדלק

אל תחכו שמצב הדלק יאיים לעצור את הרכב באמצע הדרך, כי אז הפילטר עשוי לספוח משקעים בעיתיים.

שימרו על נראות הרכב

בבוא היום תרצו להציג את הרכב נקי ומרשים ועל כן חשוב גם לנקות מבפנים וגם לשמור על הצבע החיצוני. מה זה אומר? השתדלו לחנות בצל ומצד שני לא מתחת לעצים עם פירות, כאלו שמאכלסים להקות ציפורים שמייצרות לשלשת שעשויה לפגוע בנראות החיצונית של הרכב.

קילומטראז’

השתדלו לא לעבור את הקילומטראז’ הממוצע של הרכב. ככול שהקילומטראז’ יותר נמוך כך ירידת ערך הרכב נשמרת.

נסיעה זהירה ובטוחה

סביר להניח שאתם לא רוצים להסביר לרוכש הפוטנציאלי למה יש לכם שריטה על הפח או מכה בגחון במעמד המכירה, לא? לכן, שמרו על הרכב בעת הנהיגה, הרברס והחנייה. אל תעשו חארקות, הימנעו מתאונות, האטו בעת מעבר על במפרים ואל תחנו במקומות שמועדים לפורענות.

שמירה על לחץ אוויר בצמיגים

בדקו לחץ בגלגלים לפחות פעם בחודש, ולא רק כי הלחץ משפיע באופן ישיר על צריכת הדלק, אלא גם כי ההיגוי יהיה יותר קשה וצמיגים שאינם מנופחים נכון נוטים להיהרס – ומכאן, ערך הרכב עשוי להיפגע.

ירידת ערך של רכב חדש לעומת רכב שנמצא על הכביש

אין שאלה שכל רכב מאבד מהערך שלו, אך רצוי להכיר שקיים הבדל משמעותי בין רכב משומש לבין רכב חדש, ואם נרחיב, נציין שרכב חדש מאבד על ההתחלה בערך כ6% (כאשר הוא הופך ליד שנייה) ובשנתיים הראשונות הוא מאבד בערך כ15%, אך החל מהשנה השלישית על הכביש ירידת הערך מתמתנת – עומדת על 14% בממוצע, וככול שהשנים חולפות ירידת הערך נבלמת. מהי המסקנה? ירידת הערך של רכב חדש הרבה יותר משמעותית ועל כן אם זכיתם לשים את ידכם על רכב חדש ובבוא היום מבקשים לקבל עליו את המחיר המרבי, עליכם להשתדל לשמור עליו הרבה יותר (בהתאם לנתונים הנ”ל).

לסיכום

רכב הוא עסק יקר וכל אחד מבקש להרוויח כמה שיותר במעמד המכירה. מכאן שטוב לדעת שבאמצעות התנהלות שוטפת ומושכלת ניתן לא רק למנוע בלאי שישלח למוסך (ויוביל לשורת הוצאות מיותרות), להגן על הסטטוס בפוליסה וליהנות מביצועי רכב יותר טובים, אלא על הדרך אפשר לדעת שבבוא היום תוכלו לדרוש מחיר מרבי מבלי להסס.

אז תדאגו לרכב ולמשפחה, שימו לב ללחץ בצמיגים ולמד הדלק, אל תהמרו על מצב הפח והקפידו לטפל רק אצל יבואן מורשה. אם תחסכו בהוצאות שוטפות על הרכב, אולי תחסכו עכשיו, אך תפסידו הרבה יותר מחר.