036557418
התקשרו אלינו 2021*

איך מנקים ריפוד לרכב?

מכוני השטיפה והניקוי השונים לרכב עמוסים כמעט כל השנה, לצורך ניקוי חיצוני וגם פנימי. במכוני השטיפה לרוב מסתפקים בניקיון בסיסי ביותר, ואם רוצים ניקיון יותר יסודי, צריך לשלם על זה לא מעט. בדיוק בגלל זה רבים בוחרים לנקות את הרכב בעצמם, ובפרט את הריפודים בהם מתמקדים פחות במכוני השטיפה. על כן, הכנו עבורכם מדריך שימושי שיעזור במשימה החשובה של ניקוי מושבי רכב.

אז למה בעצם צריך לנקות את הריפוד של הרכב?

במצטבר, אנו מבלים שעות רבות בישיבה על מושבי הרכב, ולעתים מדובר גם בנסיעה עם ילדים, בעלי חיים או פשוט נוסעים שהשאירו אחריהם לכלוך. ריפוד הרכב צובר לאורך זמן לכלוך, כתמים, אבק, שאריות של אוכל או בוץ ועוד. כל אלו משפיעים על הנראות, על הריח ועל התחושה הנעימה ברכב, ולכן כדאי לנקות את הרכב מדי פעם. זו גם דרך מצוינת להכין את הרכב לקיץ, לאחר חורף שלם של הליכה בבוץ ובלכלוך.

מתי כדאי לנקות את מושבי הרכב?

מומלץ לנקות את המושבים אחת למספר חודשים, או כאשר המושבים מתלכלכים באופן משמעותי ונוצר ריח לא נעים ברכב בעקבות הלכלוך. מומלץ גם לנקות את הרכב לאחר שמבצעים בהצלחה הליך של מכירת רכב, ובעיקר יד שנייה, כדי לוודא שהרכב החדש שלכם יהיה נקי מלכלוך שנגרם בעקבות השימוש שלו ע”י בעליו הקודמים.

איך מנקים שערות של בעלי חיים מהרכב?

אם יש לכם כלב או חתול שמתלווים אליכם לנסיעות, זו כנראה שאלה שמטרידה גם אתכם לא מעט. בשלב הראשוני, הדרך הטובה ביותר לנקות את שיערות הרכב היא באמצעות שואב אבק ידני עוצמתי. לאחר הפעולה הזו, סביר מאד להניח שיישארו עוד לא מעט שערות, והדרך הטובה ביותר להפטר מהן היא באמצעות רולר דביק המיועד לפעולה הזו. מומלץ בחום לשמור סדין או כיסוי אחר בתא המטען ולפרוס אותו בפעם הבאה שאתם מכניסים את חיית המחמד לרכב, וכך להפחית באופן משמעותי מהלכלוך שייווצר עם הזמן.

האם יש הבדלים בין סוגי הריפודים לרכב?

על אף שהיינו רוצים לחשוב שכל ריפודי הרכב יהיו פשוטים לניקוי באותה מידה, האמת היא שזה לא נכון. השאלה איך מנקים ריפוד של רכב היא לרוב מורכבת ונקודתית. כך למשל, ריפודי עור (או ריפודים העשויים חומרים סינטטיים דמויי עור) יהיו קלים לניקוי הרבה יותר, ובמקרים רבים ניקוי חיצוני קל יעשה עבודה מצוינת. לעומת זאת, ריפודי בד הם בדרך כלל קשים יותר לניקוי ויצריכו פעולות ממושכות ומורכבות יותר.

כל מה שאתם צריכים כדי לנקות את הרכב לבד

אם כך, כיצד נבצע ניקוי ריפודים לרכב לבד? ניתן לנסות לנקות באופן שטחי יחסית עם מגבונים לחים פשוטים, ורצוי להשתמש במגבונים שלא מכילים אלכוהול. ברוב המקרים הצעד הזה יספיק לניקוי ממוקד ומיידי, ובעיקר אם מדובר בריפוד פשוט יחסית לניקוי. אם מדובר בלכלוך עקשן יותר, אפשר להכין בקלות תמיסה עם אבקה או ג’ל כביסה ומים חמימים, ולהספיג אותה בעדינות במושבים ונקודתית באזור הכתם עצמו.

אפשרות אחרת היא הכנת תמיסה של שתי כפות חומץ לבן על חצי כוס מים חמימים, אפשרות מתאימה לריפודי בד, ולהשתמש בה בדומה לתמיסת הג’ל או הכביסה.

אופציה נוספת היא להשתמש באבקת סודה לשתייה ללא דילול במים, להניחה על הריפודים ולתת לה לעשות את העבודה במשך כשעה, ולאחר מכן לשאוב אותה. אם יש לכם שואב שמתאים לשאיבת נוזלים, זה בהחלט יעזור אם תוכלו לשאוב לאחר מכן את התמיסות שהנחתם על הכתמים.

איך אפשר להימנע מריח רע ברכב?

מעבר ללכלוך ולכתמים, עוד דבר שמפריע לכולנו הוא ריח שנשאר ברכב. כמובן שניקיון יכול לעזור, אבל רצוי תמיד לבצע פעולות שיעזרו לנו להימנע מהריח הרע. כך למשל, מומלץ שלא לאכול ברכב ובמיוחד עדיף לוותר על מאכלים שמנוניים עם ריחות עזים. זה נכון מאוד במיוחד עבור משפחות עם ילדים, ועבור כך יש לנו כמה טיפים לנהיגה עם הילדים, שיעזרו לכם לנהוג בבטיחות וגם לשמור על הניקיון ברכב.

אם בכל זאת החלטתם לאכול, רצוי להיפטר מהשאריות בהקדם ולא לתת להן להישאר ברכב לזמן ארוך. אם אתם מעשנים, מומלץ בחום להימנע מעישון ברכב. אחרי פעם אחת או פעמיים הריח יתנדף מעצמו, אבל אם תעשנו על בסיס קבוע הוא יישאר בריפודים ויהיה קשה מאד להיפטר ממנו. דבר נוסף שבהחלט שווה לעשות, ובעיקר בקיץ, זה להשאיר חריצים קטנים לאוורור בחלונות שיעזרו לנדף את הריחות הרעים.

מספר טיפים שיקלו עליכם את הניקיון

הנה שני טיפים שיקלו עליכם את ניקיון הריפודים:

  • התקינו כיסויים – השקעה חד פעמית שתאפשר לכם להסיר אותם ולכבס אותם בכל פעם.
  • הניחו סדינים במקרי הצורך – מעבירים דירה, מסיעים חומרים מלכלכים או משנעים את בעלי החיים? הניחו סדינים על הריפודים וכך תמנעו כתמים גדולים ועקשנים. לבעלי חיים יש כיסויים ייעודיים שניתן לקנות בעלויות נמוכות, והם אפילו נתפסים ונמתחים היטב על המושב וישמרו עליו באופן מלא.

לסיכום

ניקוי ריפוד הרכב הוא פעולה שניתן בהחלט לעשות בעצמנו, ואין צורך להוציא על כך הרבה כסף. אם תימנעו מלכלוך וריחות רעים מלכתחילה, פעולת הניקיון תהיה פשוטה למדי, וגם אם נזהרתם ובכל זאת התלכלך – יש מה לעשות. בעזרת תמיסות וחומרים שיש לכל אחד מאיתנו בבית תוכלו להחזיר את הריפודים למצב חדש, ולהנות מהשהות ברכב ריחני, נעים ונקי. בהצלחה!