036557418
התקשרו אלינו 2021*

המקרים בהם תצטרכו השכרת רכב לטווח ארוך

המאמר הבא יעסוק באחד מפתרונות התחבורה היותר מעניינים ויחד עם זאת מהפחות מוכרים. שוק התחבורה הפרטית התפתח מאד מהתקופה בה יכולנו לבחור בין רכישת רכב, או קבלת רכב מהעבודה. ישנם כיום מודלים שונים וייחודיים של שימוש ובעלות על רכב, החל מהשכרת רכב לפי שעה וכלה ברכישת רכב חדש מהיבואן. מי שזקוק לרכב לתקופה ממושכת, יכול לקבל רכב בליסינג תפעולי בחוזה שנמשך בדרך כלל שלוש שנים. עוד אפשרות היא פשוט לרכוש רכב משומש ולמכור אותו כאשר אין בו צורך יותר. שוק המשומשות מציע לנו היום מכוניות טובות ומצוידות במצב טוב ובמחיר אטרקטיבי. כל אחת מהדרכים הללו היא בעלת יתרונות, אם בשימושיות ואם במחיר. בהמשך נציג לכם אפשרות תחבורה מאד מעניינת. היא לא דורשת הרבה התחייבות, לא דורשת השקעה התחלתית כלשהי, היא מאד זמינה ומאפשרת לכם להתנייד ברכב חדש במחיר נוח. נדמה שזה הטוב שבכל העולמות, נכון?

 

לא רק ליסינג תפעולי…

יותר ויותר אנשים מגלים בשנה – שנתיים האחרונות את האפשרות של השכרת רכב לטווח ארוך. מדובר בהכלאה בין השיטה הנפוצה של ליסינג תפעולי לבין השכרת רכב כמו שאנחנו מכירים אותה מנסיעות לחוץ לארץ. כאשר מדברים על השכרת רכב לטווח ארוך, מתכוונים בדרך כלל לתקופות שמתחילות מחודש ומעלה. תקופות אלו הן קצרות מידי בשביל ליסינג תפעולי ובוודאי בשביל רכישת רכב. השכרת רכב הוא מונח שמתקשר אצלנו עם סיטואציות מאד ספציפיות בהן: טיול בחוץ לארץ, ביקור של אורחים המטיילים בארץ או השכרה של רכב מיוחד לצורך כלשהו, למשל רכב מסחרי.

כפי שציינו, השכרת רכב לטווח ארוך יכולה להיות פתרון טוב בהרבה מקרים וחשוב לתת על כך את הדעת. בהמשך נמנה כמה מאותן סיטואציות בהן השכרת רכב היא דווקא הפתרון הנכון.

 

מתי משכירים רכב לטווח ארוך?

בעקבות ההתפתחות בשוק השכרת הרכב והחבילות המיוחדות שחברות ההשכרה מציעות לתקופה של חודשים ספורים, מתגלים עוד ועוד מצבים בהם השכרת רכב מסתמנת כדבר הנכון לעשות.

השכרת רכב לטווח של שנה למשל יכולה להיות משתלמת במיוחד, כשהתשלום כולל את כל מה שהשכרה רגילה כוללת:

  • טיפולים
  • ביטוחים
  • טסט
  • תשלום אגרות שונות
  • שירות לקוחות למענה על שאלות שונות

ההוצאות היחידות הן כמובן דלק וחניה למי שיזדקק לכך. בתמורה לכל זה מקבלים רכב חדש או חדש כמעט לגמרי, ממש כמו בתהליך רגיל של השכרת רכב.

בשביל לדעת מי עשוי להיעזר ברכב בשכירות ארוכה ולאיזה צורך, המשיכו לקרוא כאן:

 

פרויקט מהעבודה

שוק העבודה הדינמי מכתיב לאנשים רבים אורח חיים בו הם נדרשים לשינויים תדירים בחייהם. לעיתים קרובות נדרשים עובדים לבלות תקופות מסוימות בנסיעות רבות או אפילו בשהות מחוץ לארץ. עובדים הנקראים לבלות תקופה מסוימת במקום רחוק יזדקקו לרכב צמוד. אם בעבר הפתרון היה רכב ליסינג, הרי שכיום ניתן לקחת רכב רק לתקופת הזמן בו הוא נדרש. יש לכך יתרון ברור למעסיק אבל גם לעובד עצמו שלא נדרש לשלם שווי רכב על רכב שאינו צריך. פשוט מאד, משתמשים ברכב לנסיעות בתקופת הפרויקט ובסיומו מחזירים את המפתחות ומפסיקים את התשלום החודשי.

 

ביקור של אנשי מקצוע בחברה

בהמשך לסעיף הקודם, ביקור של אנשי מקצוע וקולגות מחוץ לארץ בחברה בישראל יכול להימשך על פני תקופה של שבועות רבים. עובד כזה שמגיע לארץ ידרוש מן הסתם רכב צמוד. עד עתה היו לחברה כזו שתי אפשרויות לבחור ביניהן: ליסינג תפעולי או השכרת רכב בתעריף מלא שנמשכת על פני כל התקופה. שירות השכרת רכב לתקופות ארוכות תפור בדיוק למקרים האלו. איש המקצוע הזר מקבל רכב במודל לפי דרישתו והחברה מחויבת בדיוק לפי השימוש בתעריף נוח.

 

ביקור משפחתי

משפחות ישראליות רבות גרות בחוץ לארץ, בין אם זה בארצות הברית או באירופה. לעיתים, בוחרות המשפחות הללו לבוא ולהעביר תקופה של כמה שבועות עד כמה חודשים בישראל. תקופה זו יכולה לכלול ביקור של כל בני המשפחה או רק הורה אחד והילדים, כאשר ההורה שעובד בחו”ל מגיע לביקורים. את נושא הדיור תפתור משפחה כזו, בדרך כלל באמצעות שירות כגון Airbnb. זהו שירות שמאפשר למצוא דירות מרוהטות שכוללות במקרים רבים גם תכולת בית מלאה כמו כלי אוכל, מצעים, מגבות וכו’. אם זה נשמע מוכר, זה מפני שזה מאד דומה למה שהשכרת רכב לטווח ארוך מציעה: הנוחות של השכרה, לתקופה ארוכה במחיר מוזל… ואכן, משפחות כאלו שמגיעות לשהייה בארץ בוחרות לרוב השכרת רכב לטווח ארוך.

 

התפטרות או פיטורין

סיום עבודה יכול להיות אירוע קשה יותר או פחות, זה תלוי כמובן מי יזם אותו ומהם התנאים לעזיבה. במקרים רבים, עובד שעוזב את מקום עבודתו יחזיר גם את רכבו. עובד כזה יצטרך למצוא פתרון תחבורתי. יכול להיות שהוא יעביר תקופת מה עד שימצא עבודה שמתאימה לו באופן מקצועי, וכזו העומדת בדרישות התשלום שלו. זהו מקרה בו השכרת רכב ארוכת טווח יכולה מאד להתאים. הגמישות הרבה בקביעת אורך התקופה והפשטות בהתקשרות עם חברת ההשכרה, עושים את הפתרון הזה אידאלי לאנשים במצב הזה.

 

הקמת עסק עצמאי

‘יציאה לעצמאות’ הוא התהליך בו אדם מחליט שמעתה הוא עובד בשביל עצמו ומקים עסק. זוהי תקופה מאד מאתגרת שמאופיינת בחוסר וודאות רב. עסקים חדשים מהווים אתגר גדול מאד לניהול: השגת ההון ההתחלתי, גיוס עובדים, שיווק ורכישת לקוחות חדשים, כל אלו הם רק חלק קטן מהאתגרים של עסק חדש. זו איננה תקופה בה ניתן להיכנס בקלות להתחייבות הכרוכה ברכב ליסינג ובוודאי שלא מאפשרת רכישת רכב חדש. מהצד השני, עדיין קיים הצורך ברכב. זוהי יכולה להיות אפילו תקופה עמוסה בנסיעות אל לקוחות, ספקים, כנסים וכו’. שירות השכרה לטווח ארוך יכול לענות בדיוק לצרכים הללו ולספק רכב חדיש וייצוגי במחיר נוח יותר משכירות ובגמישות לגבי תקופת השימוש שתאפשר ראש שקט לניהול העסק.

 

 

השכרת רכב לטווח ארוך היא דרך שמשלבת יתרונות של השכרת רכב, ליסינג תפעולי ובעלות על רכב בחבילה אחת. התחום נהיה מאד מפותח בשנים האחרונות כי גם חברות ההשכרה הבינו את הצורך והשכילו לבנות לו מענה מתאים. הזכרנו כאן רק מעט מהתסריטים שיתאימו לסוג השירות הזה. אנחנו צופים שאורח החיים של היום שמכתיב שינויים רבים, יגדיל את השוק הפוטנציאלי לשירות וזה יגרור אחריו היצע אפילו עשיר יותר של חבילות השכרת רכב לטווח ארוך.