036557418
התקשרו אלינו 2021*

טיפים להשכרת רכב

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים בוחרים באפשרות לשכור רכב למטרות שונות, החל מרכב לנסיעות עסקים, רכב מפואר לאירוע, רכב מסחרי להעברת ציוד ואפילו רכבי שטח לטיולי טבע. על מנת לבצע עסקה בטוחה ומשתלמת, חשוב להבין מה כרוך בהשכרת רכב, וכיצד לעשות זאת באופן האידיאלי ביותר – לכן, ריכזנו בעבורכם טיפים מועילים להשכרת רכב.

בחרו רכב שמתאים לצרכים שלכם

יש לא מעט סוגי רכבים, כשלכל רכב יש מאפיינים שונים. על מנת לבחור את הרכב המתאים, חשוב להבין מהו סוג הרכב האידיאלי ביותר בעבורכם, זה שיספק את צרכיכם וייתן לכם את המענה המדויק ביותר. למשל, אם החלטתם לשכור רכב לטיול, סביר להניח שרכב 4*4 בעל תא מטען גדול ישמש אתכם באופן המיטבי.

כמו כן, הכינו מבעוד מועד רשימה של מאפיינים חיוניים, כמו כמות נוסעים, גודל תא המטען הרצוי, נפח מנוע, משך תקופת ההשכרה, הצורך בבוסטר לילדים וכו’. יחד עם זה, הגדירו מראש את התקציב שיש ברשותכם לצורך השכרת הרכב, כך תוכלו לבחור את הרכב הנכון ביותר.

בררו לגבי שירותים נוספים

בכמה וכמה סוכנויות להשכרת רכב בארץ, ניתנים שירותים נוספים. לכן, בטרם חתימת חוזה ההשכרה, כדאי לברר אם הסוכנות מספקת תוספות שונות לרכב, ומהי עלותן. למשל: מכשיר GPS, כיסא לתינוק וכו’. כמו כן, מוטב לברר בנוגע לשירותי מוסך וגרירה, ובמה כרוכים השירותים הללו.

בדקו את הרכב היטב

יש לא מעט בדיקות שחשוב לבצע לפני ששוכרים רכב, כך למשל במעמד העסקה, חשוב שתבחנו את הרכב באופן המיטבי כשרצוי לוודא שלא קיימים פגמים או ליקויים גלויים לעין, הן מבחינה חיצונית והן מבחינה פנימית. היה ומצאתם פגמים ברכב, חשוב שתצלמו אותם ותדווחו עליהם בטרם לקיחת הרכב. נוסף לכך, כדאי לבקש מסוכנות ההשכרה לצאת אל נסיעת מבחן, כך תוכלו לבחון את תקינות המערכות השונות ברכב, לרבות מערכת המיזוג ומערכת הבלמים.

וודאו שישנם אמצעי בטיחות ברכב

כשאתם מקבלים את הרכב, כדאי ורצוי לוודא שאמצעי הבטיחות השונים קיימים ברכב, למשל חגורות בטיחות תקינות, גלגל רזרבי, משולש אזהרה ואפוד זוהר.

בררו מבעוד מועד אילו ביטוחי רכב קיימים

כלי רכב ממונעים מחויבים בביטוח חובה, אך מלבד זאת, קיימים סוגים נוספים של ביטוח רכב כמו ביטוח צד ג’ וביטוח מקיף. כששוכרים רכב, חשוב לוודא שביטוח החובה של הרכב בתוקף, כמו גם את קיומם של הביטוחים הנוספים, כשלצד זה חשוב לברר מבעוד מועד מה גובה ההשתתפות העצמית, אילו נזקים מכסה הביטוח וכמה אתם עתידים לשלם בעבורו (ככל שתקופת ההשכרה ארוכה יותר, עלות הביטוח עשויה להיות נמוכה יותר).

הצטיידו ברישיון נהיגה בתוקף וכרטיס אשראי

על מנת שתוכלו לשכור את הרכב, חשוב להגיע לסוכנות ההשכרה כשברשותכם רישיון נהיגה בתוקף (שמתאים לסוג הרכב הרצוי), וכרטיס אשראי (עבור הפיקדון).

שירות לקוחות

אחד הדברים החשובים ביותר שמומלץ לברר הוא לגבי מוקד שירות הלקוחות של החברה ורמת זמינותו. שאלו מבעוד מועד למי אתם אמורים לפנות במקרי חירום, ומיהם אנשי הקשר של החברה שמטפלים בפניות דחופות. כמו כן, רצוי לברר מה קורה במקרה בו יש תקר בגלגל או חלילה תאונה, ומהי הפרוצדורה במקרים הללו.

קראו את חוזה ההשכרה היטב

לפני שתחתמו על חוזה ההשכרה ותסגרו את העסקה, כדאי לקרוא אותו בתשומת לב ובאופן מושכל. הבינו על מה אתם עומדים לחתום, וודאו שכל המידע שנאמר לכם מהנציגים מעוגן בחוזה. כמו כן, רצוי לברר אם ישנה מגבלת ק”מ, מהי המדיניות לגבי נסיעה בכבישי אגרה או אם קיימים איסורים ומגבלות (למשל איסור על הוצאת הרכב מהארץ).

החזרת הרכב

בין הדברים החשובים ביותר שיש לשים לב אליהם הם מועד החזרת הרכב ונקודת האיסוף. שימו לב שאת הרכבים יש להחזיר בזמן וכשמיכל הדלק מלא. עיכובים בהחזרת הרכב עלולים לגרור עלויות נוספות, וכדאי להימנע מכך.

 

השכרת רכב בארץ היא ללא ספק פתרון נהדר בעבור לא מעט אנשים. בחרו את הרכב האידיאלי ביותר בעבורכם וקראו את החוזה בתשומת לב. כך תוכלו לבצע עסקה מושכלת, נכונה ומדויקת בעבורכם.