036557418
התקשרו אלינו 2021*

טיפים לנהיגה עם ילדים

נהיגה זהירה היא חשובה ומצילת חיים, ויש להקפיד על כללי הזהירות בכל נסיעה. יחד עם זה, בנסיעה בה הילדים נמצאים ברכב, לא מעט אנשים רוצים לוודא שרמת הזהירות תהיה גבוהה יותר מהרגיל. מלבד זאת, נהיגה עם ילדים עשויה להיות מאתגרת לעיתים, לכן ריכזנו בעבורכם כמה וכמה טיפים בנושא.

וודאו שהרכב מוכן לנסיעה

כיוון המראות מהווה פעולה חשובה וחיונית, בין אם אתם נוהגים לבד ובין אם הילדים נמצאים עמכם ברכב. שימו לב שעל מנת לכוון את המראות באופן האידיאלי יש ליצור מצב בו טווח הראייה שלכם רחב, ללא שטחים מתים. נוסף לכך, יש לשים דגש על לחץ האוויר בגלגלים ולמלא אותו בטרם הנסיעה, ובהתאם להוראות היצרן. כמובן שיש לוודא את כשירות הרכב לנסיעה, גם אם ביצעתם השכרת רכב בארץ.

דאגו למים ואוכל בהישג יד

כשאתם יוצאים לנסיעה עם ילדים, בין אם זו נסיעה קצרה או טיול, רצוי להחזיק ברכב בקבוק מים ומזון. היה ומדובר בנסיעה ארוכה, שימו לב שאתם לוקחים עמכם מים ואוכל בכמות גדולה יותר. כמו כן, כדאי לוודא שהמים והאוכל נגישים לילדים, כך הם יוכלו לשתות ולאכול במהלך הנסיעה מבלי להפריע לנהג.

אגב, השתדלו להימנע מאחסון חפצים בתא הנוסעים, אלא רק בתא המטען, למעט מים ואוכל כמובן.

יוצאים לטיול? תכננו את מסלול הנסיעה מראש

זה לא משנה אם מדובר בהשכרת ג’יפ לטובת טיול שטח או שמא יצאתם לטייל עם הרכב הפרטי שלכם, משום שיש לתכנן את מסלול הנסיעה באופן המיטבי, לרבות העצירות המתוכננות בדרך. חשוב שתבינו מהו מסלול הנסיעה האידיאלי ביותר, ושמרו עותק ממנו (צילום מסך) במכשיר הטלפון הנייד, כדי שיהווה גיבוי במידת הצורך. כמו כן, תכננו את הנסיעה בהתאם למזג האוויר, אם מדובר בימי הקיץ, העדיפו לצאת בשעות מוקדמות על מנת להימנע מחום הצהריים הכבד. נוסף לכך, אם אתם עתידים לנסוע בשטח, הקפידו לנהוג ברכב מתאים (רכב 4X4).

עצרו במקומות ייעודיים לכך

מתכננים לעצור בדרך לטובת התרעננות? זה בהחלט הכרחי מאחר שהילדים אינם חשים בנוח בתוך הרכב, והם זקוקים להפסקה במהלך הנסיעה. הימנעו מעצירה בשולי הכביש או באזורים מסוכנים ועצרו במקומות המיועדים לעצירה, כמו תחנות דלק, חניונים וכו’. אם במהלך העצירה אתם נמצאים סמוך לרכב והיה ומדובר ביום חם, כדאי להשאיר את החלון מעט פתוח, על מנת שהרכב יתאוורר במהלך ההפסקה.

שמרו מרחק

לא משנה באיזה כביש אתם נוהגים, חשוב לשמור מרחק מכלי הרכב שנוסע מלפניכם, בייחוד כאשר אתם נוהגים בדרך חדשה או בכביש שאינו מוכר לכם, משום שאינכם מכירים את תנאי הדרך. העניקו תשומת לב לרכב שנוסע מלפנים, כך תוכלו לראות ולהבין מה צופנת לכם הנסיעה (פניה, שיבושים בכביש וכו’).

הסבירו לילדים שחשוב לשמור על רוגע במהלך הנסיעה

אחד הדברים המאתגרים ביותר בעבור נהגים, הן הסחות דעת. בנהיגה עם ילדים עשויות להתעורר לא מעט הסחות, אם בשל ויכוחים בין הילדים, משחקים רעשניים, הפרעות שונות וכו’. חשוב לקיים עם הילדים שיחה בטרם הנסיעה, ולהסביר להם שחשוב לשמור על רוגע, לא לצעוק, לא לזרוק חפצים וכו’, כך תוכלו להגיע בשלום ליעדכם.

אם הילדים זקוקים לכם במהלך הנהיגה – עצרו את הרכב במקום בטוח וסייעו להם, אך בשום פנים ואופן אל תעסקו בדברים אחרים שאינם קשורים לכביש.

פעילות לילדים במהלך הנסיעה

נסיעות ארוכות עלולות לשעמם את הילדים, ולגרום לאי שקט והסחות דעת, לכן חשוב לדאוג מבעוד מועד לפעילות למשך הנסיעה, כשהעדיפות היא לפעילויות כמו חוברות צביעה, משחקי “חי צומח דומם” בעל פה, קריאת ספרים וכו’. מי שיסייע להפעיל את הילדים במהלך הנסיעה יהיה מי שאינו נוהג כמובן, בין אם מדובר באחד ההורים, אחים גדולים או אדם נוסף שנמצא עמכם ברכב.

 

במהלך נהיגה עם ילדים, חשוב לנקוט בכל אמצעי הבטיחות האפשריים, לנהוג בתשומת לב יתרה ולהימנע מהסחות דעת. סעו בזהירות!