036557418
התקשרו אלינו 2021*

כללים לנסיעת מבחן

נכון שתמיד ניתן לקרוא ביקורות ותמיד ניתן למצוא חבר שממש בקיא בתחום, אך אין תחליף לנסיעת מבחן. מבקשים להפיק ממנה את המרב? כאן תלמדו מה רצוי לבדוק (לפני ואחרי ההתנעה), כיצד לומדים כמה שיותר על מצב הרכב וכיצד רצוי להיערך מראש – חשוב!

חשיבות נסיעת מבחן

עומדים לרכוש רכב חדש? אתם עומדים להוציא סכום כסף משמעותי, ועל כן אם לא רוצים לרכוש חתול בשק, הכרחי לצאת לנסיעת מבחן, ולא רק בכדי לוודא שהרכב מניע והבלמים עובדים, אלא גם בכדי לוודא שהרכב נוח, מתאים לצרכים, סביבת הנהג נעימה והנסיעה חלקה. כיצד מפיקים יותר מנסיעת המבחן? אתם אלו שצרכים לשבת מאחורי ההגה, אך לצידכם מומלץ להושיב חבר שמבין מעט ברכבים, ולו כדי לקבל חוות דעת שנייה.

התכוננו מראש

לא הספקתם להאיץ בעלייה ולהביט במראה ונסיעת המבחן כבר נגמרה? ובכן אם רוצים לנצל את הנסיעה כהלכה, יש כמה דברים שמוטב לעשות מראש. מה למשל? ראשית תתאמו עם הסוכנות, אתם לא רוצים להגיע במיוחד ואז לגלות שסתם יצאתם מוקדם מהעבודה. מה עוד? הגיעו עם סך הציוד שתמיד יושב ברכב, כי אין טעם לצאת לנסיעת מבחן את מגלים שאין מקום לשלושה בוסטרים מאחור, או שעגלת התינוק לא נכנסת בנוחות לתא המטען. התיישבתם מאחורי ההגה? אל תמהרו להתניע, אלא ראשית תוודאו שסביבת הנהג נוחה ושהאבזור הרצוי קיים.

מה לבדוק בזמן נסיעת המבחן?

התנעתם? אלו הדברים שמוטב לשים אליהם לב:

סביבת הנהג

חשוב לוודא שהגובה של הכיסא מתאים ושהוא עצמו נוח, שיש מקום לרגליים, שניתן לשחק עם הזווית של ההגה וכדומה.

אבזור

חשוב לוודא שמבינים מה הכפתורים השונים עושים והיכן ממוקמים אלו ש נמצאים בשימוש תדיר. חוץ מזה, תבדקו שיש מקום לתוספים שאליהם רגילים, אפילו אם מדובר במקום ייעודי לכוס הקפה. אומנם אלה דברים קטנים, אך יש להם השפעה גדולה על חוויית הנהיגה.

תא מטען

חשוב לוודא שתא המטען מספיק גדול עבור סך הציוד האישי.

מושבים אחוריים

תמיד חשוב להבין לכמה מבוגרים וילדים הרכב אמור להתאים. כך למשל גם אם המושב האחורי אמור להתאים לשלושה ילדים, אין זה אומר שבאמת יש מקום לשני בוסטרים פלוס ילד גדול.

נוחות הנסיעה

בזמן הנסיעה יש להדליק את הרדיו ולבחון את איכות הסאונד, אך לאחר מכן מומלץ לכבות אותו ולהקשיב לרחשי הרכב. וודאו האם בוקעים רעשים מוזרים, עד כמה הרכב רועש עם חלונות פתוחים, האם קיימים חלקים רופפים שמשמיעים רעשים וכדומה.

ביצועי הרכב

תבחנו האם הרכב מאיץ מהר, בולם כראוי, כיצד המתלים מגיבים בעת מעבר על באמפרים, כיצד הרכב מאיץ לאחר עמידה ברמזור, כיצד הוא מתפקד בהאצות ביניים (בעת מעבר מ60 ל80 קמ”ש), כיצד מתבצעת העברת ההילוכים בעת הימצאות בפקק וכדומה.

חניה

יש לבדוק את אופי חוויית החניה עם וללא אמצעי עזר. ייתכן ותגיעו למסקנה שרכב מסוג זה חייב מצלמת רברס.

 מה אי אפשר לגלות בנסיעת מבחן?

אומנם נסיעת מבחן מאוד חשובה, אך קחו בחשבון שלא הכול היא מגלה. אי לכך גם אם נסיעת המבחן עברה בהצלחה, המשיכו עם הבירורים. תבדקו האם הרכב נחשב חסכוני בדלק, אילו טיפולים קרובים עומדים על הפרק, מהו מרווח הטיפולים המומלץ בהתאם להוראות היצרן, מה מצב השוק של הרכב (וכמה מהערך הוא עתיד לאבד בשנתיים הקרובות), האם ניתן לבטל את כרית האוויר הקדמית וכדומה.

טיפים נוספים

מה עוד חשוב לדעת? הרבה פעמים נציג המכירות מבקש להצטרף לנסיעת המבחן, אך אם לא מעוניינים בכך, ניתן לבקש בנימוס לערוך את הנסיעה לבד. כמו כן, צאו עם הרכב לנסיעת מבחן באזור שמדמה את מסלול הנסיעה היומי, ואם צריכים יותר מחצי שעה, אל תתביישו – תבקשו!

שנסכם?

כמו שלא תחלמו לרכוש נעליים מבלי לנעול אותן קודם, כך אין זה הגיוני לרכוש רכב מבלי לצאת לנסיעת מבחן. טיפ אחרון? הגיעו מוכנים ואף עם רשימת שאלות ודגשים לבדיקה שאתם לא רוצים לשכוח. נסיעת מבחן נעימה!