036557418
התקשרו אלינו 2021*

מפתח חכם לרכב

מפתח חכם לרכב הופך עם הזמן לסוג המפתחות הנפוץ ביותר אצל אנשים המחזיקים רכב פרטי. מצד אחד יש הרבה יתרונות לסוג כזה של מפתח, אך מצד שני גם יכולה להיווצר בעיה כאשר המפתח לא מניע. בואו ננסה להבין מהו בכלל מפתח חכם לרכב, מהם היתרונות והחסרונות שלו, ומה אפשר לעשות במקרים בהם מפתח חכם לא עובד.

מהו מפתח חכם לרכב?

מפתח חכם לרכב זו בעצם מערכת הפעלה מתוחכמת, המאפשרת פתיחה וסגירה של הדלתות וכן הנעה של הרכב ללא צורך במפתח כלל. יש כמה סוגים של מערכת הנעה ללא מפתח, אך באופן כללי הטכנולוגיה דומה אצל כל היצרנים. מדובר בצ’יפ מיוחד במפתח שמתקשר עם רכיב מסוים שנמצא ברכב, וכך מאפשר פתיחה מהירה וקלה וכן הנעה ללא צורך במפתח. המפתח החכם צריך להיות בקרבת הרכב כדי לפתוח אותו, וכמובן להניע אותו.
אנשים רבים שמבצעים הליך של מכירת רכב ומקבלים את הרכב החדש שלהם מוציאים מפתח חכם, בגלל היעילות הגדולה והמהירות שכולנו זקוקים לה בחיים הדינמיים שלנו.

המפתח החכם לא עובד, מה עושים?

אם מפתח חכם לא מניע את הרכב, זה קורה לרוב כאשר המצבר מתרוקן (למשל אם השארנו את האורות דולקים במהלך הלילה), וחשוב לדעת שיש מה לעשות במקרים הללו. שימו לב כי ההסבר הבא תקף לגבי מרבית הרכבים בעלי מפתח חכם, אבל לא לגבי כולם:

  1. על מרבית השלטים החכמים יש כפתור קטן המאפשר לפרק את המפתח המכני. לוחצים עליו בעדינות והוא פשוט יוצא החוצה.
  2. מכניסים את המפתח לחריץ בחלק הימני של ידית דלת הנהג שנמצא בחלק התחתון שלה, ותוך כדי דחיפה שלו למעלה, מושכים בעדינות את ידית הדלת לכיוון שלכם, מתוך מטרה לשלוף את חלקה הימני.
  3. כעת תוכלו להכניס את המפתח המכני לחור בידית שתראו לאחר שפרקתם אותה, לפתוח את הדלת ולהיכנס לרכב כרגיל.
  4. אם מדובר ברכב היברידי, יש לבצע פעולת אתחול למצבר, מה שניתן לעשות באמצעות מתג מיוחד לפעולה הזו שנמצא משמאל להגה.
  5. ניתן להניע חלק מהרכבים היברידיים באמצעות קירוב חד פעמי של המפתח החכם לכפתור ההתנעה, בהתאם להוראות שיופיעו על לוח המחוונים.
  6. אם מדובר ברכב שהוא לא היברידי, ככל הנראה תצטרכו להניע את הרכב באמצעות כבלים ומקור חשמל חיצוני. לאחר שתתניעו, מומלץ לבדוק האם יש צורך בהחלפת המצבר כדי למנוע מצב דומה בעתיד.

אם הבעיה לא קשורה למצבר, יכול להיות שתצטרכו לפנות לעזרה מקצועית, אבל בכל מקרה שווה לנסות את הפתרון שהצענו כעת.

מהם היתרונות והחסרונות של מפתח חכם?

יתרונות:

  • הפחתת פעולות – מפתח חכם מפחית את מספר הפעולות שיש לבצע על מנת לנעול ולפתוח את נעילת הרכב, וגם את שלב ההנעה שלו.
  • פחות אביזרים – מבטל את הצורך להסתובב עם צרור מפתחות כבד.
  • מתאים לכל סוגי הרכבים – ניתן להתקין מערכת הנעה חכמה גם ברכבים ישנים.

חסרונות:

  • יותר קל לאבד – מפתח יותר קטן שלא מחובר לדברים אחרים.
  • מאתגר יותר לפתיחה במקרים של אובדן או של מפתח חכם שלא עובד.

חשוב לזכור

אם יש לכם תקלה שלא הצלחתם לפתור בעצמכם, אנו ממליצים לתקן את המפתח רק אצל איש מקצוע מנוסה ואמין. מדובר במערכת חכמה שלא תמיד תוכלו לפתור את הבעיות בה ללא ידע מקצועי בתחום, ולכן מקצוען יוכל לטפל בבעיה שלכם באופן יעיל וחכם.

לסיכום

טכנולוגית המפתח החכם יכולה לקצר לכם תהליכים ולהפוך את החיים שלכם למודרניים וטכנולוגיים יותר. חשוב כמובן להתנהל באחריות עם המפתח ולבדוק מתי קיימות בעיות, ולפתור אותן באמצעות איש מקצוע בלבד.