036557418
התקשרו אלינו 2021*

נהיגה ללא נעליים – כל מה שחשוב לדעת

נוהגים לעיתים ללא נעליים? מכירים אנשים שעושים זאת? נהיגה ללא נעליים אכן יכולה להיות נוחה מטעמים שונים עבור אנשים רבים – אך האם זה בטוח או מותר על פי חוק? ומה כדאי לעשות כדי להימנע מהמצב הזה? בדיוק בשביל זה, ריכזנו עבורכם במאמר הבא את המידע אודות נהיגה יחפים.

האם מותר לנהוג יחף?

אם תנסו לחפש חוק ספציפי שעונה על השאלה האם מותר לנהוג יחף לא תמצאו אחד כזה, ומכאן ניתן להבין פחות או יותר שעל פי החוק אין מניעה מנהיגה ללא נעליים, אך זו כמובן לא התמונה מלאה. אחד מחוקי הנהיגה הבסיסיים ביותר אומר שאסור לנהוג באופן כזה המסכן את הבטיחות והחיים שלנו, של שאר יושבי הרכב ושל שאר הנהגים והולכי הדרך בכבישים. זה אומר כמובן שלמשל אסור לנהוג תחת השפעת סמים ואלכוהול, שאסור לדבר בטלפון או להחזיק דברים ביד שיפריעו בנהיגה ושבאופן כללי יש להקפיד על שמירה על בטיחות ברכב. פעמים רבות, נהיגה ללא נעליים עשויה לא לאפשר לרוב נהיגה בטוחה ללא הפרעות והסחות דעת, ועל כן ייתכנו מקרים של עברה על החוק. זוהי הסיבה הראשונה בגינה מומלץ להימנע מנהיגה יחפים, אך כדי להבין באמת מדוע לא מומלץ לנהוג יחף, צריך להכיר את הסיכונים הפוטנציאליים הרבים.

 

למה זה מסוכן?

אז כדי להבין בדיוק למה נהיגה יחפים ממש לא מומלצת, נדבר על הסכנות העיקריות:

  • שליטה מינימלית בדוושות הרכב – דוושות הרכב הן אחד החלקים החשובים ביותר לשליטה על הרכב. באמצעות דוושת הגז נאיץ בעת הצורך, והבלם מאפשר לנו להאט את הרכב ולתמרן אותו, וכמובן שכאשר מדובר ברכב ידני, נוספת גם דוושת המצמד והופכת את כל התפעול הכללי למעט מורכב יותר. כאשר ננהג ללא נעליים, הרגישות של הדוושות תהיה גבוהה הרבה יותר. לחיצה על הגז עשויה לגרום להאצה מוגזמת ועל דוושת הבלם לבלימה חזקה ומסוכנת.
  • בלימת חירום – מנגד, במקרי הקיצון בתרחישים מסוכנים נצטרך ללחוץ בחוזקה על דוושת הבלם ולבצע בלימת חירום. מי שיצא לו לנסות לבצע את הפעולה הזאת בלי נעליים יודע היטב שפשוט אי אפשר לבלום בצורה חזקה וטובה באופן הזה.
  • יציאה מהרכב לאחר תאונה – אומנם מדובר בתרחיש קיצון, אבל כשאנו נוהגים ברכב אנו צריכים להיות מוכנים לכל דבר. אחרי תאונה יש צורך לרוב לפינוי מהיר של הרכב, וללא נעליים על אדמה מלאה זכוכיות וחמה בימי הקיץ זה יכול להיות דבר מאד לא נעים ואפילו מסוכן וכך גם במזג אוויר חורפי (כאן אגב תוכלו לקבל מידע נוסף על נהיגה חכמה בחורף(.

 

האם שוטר יכול לעצור אתכם על נהיגה ללא נעליים?

כאמור, בגלל שנהיגה יחפים נכנסת תחת הקטגוריה של נהיגה מסוכנת ללא שליטה מלאה של הנהג, שוטר עשוי לעצור מי שנוהג ללא נעליים לפי שיקול דעתו, ולתת לו דו”ח.

 

טיפים למניעה

אז איך ניתן להימנע ממצב שבו ננהג בלי נעליים?

  • שמים זוג נעליים באוטו – אם אתם אנשים שאוהבים להסתובב יחפים אין עם זה שום בעיה, אך רצוי שבעת הנהיגה יהיה לכם פתרון מתאים באופן מיידי. שימו זוג נעליים נוחות ברכב לצורך הנהיגה ולא תצטרכו לנהוג יחפים אף פעם.
  • כפכפים זה עדיף מכלום – נבהיר באופן חד משמעי: נהיגה עם כפכפים היא מסוכנת ולא מומלצת כלל, אך אם מדובר על כפכפים או לנהוג יחפים, לעיתים עדיף לנהוג עם חציצה מסוימת מאשר ללא נעליים בכלל.
  • נהיגה ברכב עבודה – אם מדובר על רכב עבודה, אין מקום כלל לשקול את האפשרות של נהיגה ללא נעליים וגם לא של נהיגה עם כפכפים. טיפים לנהיגה בטוחה ברכב מסחרי כוללים בתוכם את החשיבות של ביגוד מתאים ונעליים סגורות ונוחות זה חלק עיקרי ומשמעותי בעניין.

 

סיכום

על אף שאין חוק ספציפי שמדבר על איסור נהיגה ללא נעליים, זהו דבר מסוכן למדי שלא מאפשר לנו שליטה מלאה ברכב, וזוהי כבר עבירה על החוק שעליה שוטר יוכל לעצור ולקנוס אתכם. זכרו כי נהיגה יחפים תפריע לכם לשלוט בדוושות כמו שצריך, לא תאפשר לבצע בלימת חירום טובה בעת הצורך, תגדיל את הסיכוי לפציעות ברגליים בעת תאונה ותקשה עליכם להתפנות מהרכב וסביבתו ברגעים כאלו, כך שלחלוטין עדיף להימנע מכך. נסיעה נעימה ובטוחה!

default