036557418
התקשרו אלינו 2021*

נהיגה עם כפכפים

סגנון החיים כאן בישראל הוא כזה המאפשר לנו מבחינה תרבותית להתלבש בצורה די משוחררת ולהגיע להרבה מקומות בבגדים והנעלה שמתאימים יותר לסביבה הביתית. תוסיפו לכך את מזג האוויר החם בישראל בכל ימות השנה ותבינו בקלות איך הפכו הכפכפים לפריט לבוש כל כך נפוץ אצל גברים ונשים כאחד: הרבה מאיתנו נועלים אותם לבילויים, קניות וסידורים ולפעמים אפילו לעבודה. מתוך כך ישראלים רבים גם נוהגים ברכב עם כפכפים, ונשאלת השאלה האם זה בכלל מומלץ ומה אומר החוק? הינה כל מה שחשוב לדעת.

נתחיל בהתחלה – האם מותר לנהוג עם כפכפים?

כשמדברים על שמירה על בטיחות ברכב, מתייחסים לרוב לשני היבטים מרכזיים. הראשון הוא ההיבט החוקי, כלומר מה אומרים הכללים היבשים, והשני הוא ההיבט הלוגי והאחראי, כלומר מה החוק לא ממש אוסר עלינו, אבל שיקול הדעת הבריא אומר שאולי עדיף להימנע ממנו. באשר לשאלה האם מותר לנהוג עם כפכפים, מדובר על מקרה קלאסי של משהו שמותר מבחינת החוק, זאת אומרת אין חוק מפורש שאוסר על כך, אבל שזה בהחלט לא מומלץ. אם אתם רגילים לנהוג עם כפכפים, אתם לא עוברים על החוק, אך בהחלט חשוב לצלול לעומק ולהבין בדיוק למה נהיגה עם כפכפים איננה מומלצת.

מהם הסיכונים?

  • חליצה של הנעל – כפכפים זה סוג של נעל שלא אוחזת את הרגל בצורה מלאה. הרגל שלנו תופסת אותה רק עם שתי אצבעות מקדימה ובגלל זה הם נוטים ליפול. כשזה קורה בנהיגה זה מאוד מסוכן, ויכול להפריע לתפעול הדוושות.
  • מסיח את הדעת – ומה קורה לנו שכפכף נופל מהרגל? אנחנו מתחילים להתרכז במיקום שלו, מנסים לסדר אותו ובאופן כללי תשומת הלב שלנו נתונה אליו. יש הרבה מאוד טיפים לנהיגה בטוחה שצריך להכיר, אבל בגדול הדבר הבסיסי ביותר שחייב להתקיים תמיד כשאנו עולים על ההגה הוא ריכוז מוחלט שלנו בדרך ובפעולות השונות של הנהיגה, ללא שום הסחות דעת.
  • תמיכה לא מספקת – נניח שהכפכף לא נופל במהלך הנהיגה, האם זה הופך את זה לבסדר? התשובה היא לא. כפכף זו נעלה דקה במיוחד שקשה להפעיל איתה עוצמה מספקת. בנהיגה רגילה זה בסדר, אבל מה קורה במקרים בהם נצטרך לבלום בחוזקה כדי להימנע מתאונות או לחלופין לתת מכת גז חזקה? יש סיכוי לא רע שברגעים האלה יהיה קשה לעשות את זה עם כפכפים, הביאו זאת בחשבון.

האם כדאי להימנע מנהיגה עם כפכפים?

כשמבינים את כל הדברים הללו לעומק, התשובה המתבקשת היחידה לשאלה הזו היא כן. יכול מאוד להיות שאתם רגילים כבר שנים לנהוג עם כפכפים ויכול להיות ששום דבר רע (תודה לאל) עדיין לא קרה לכם, אבל בכל מקרה ברגע שאתם בוחרים לנהוג עם כפכפים, אתם חושפים את עצמכם באופן אוטומטי להסחות דעת וסיכונים מיותרים.

אם כבר – על מה כדאי להקפיד?

אז הסברנו למה נהיגה עם כפכפים זה לא מומלץ, אבל האם יש סוגי נעלים שהם דווקא עדיפים? בהחלט, לא מדובר על דגם ספציפי, אלא על נעליים שעונות על המאפיינים הבאים:

  • נעל במידה מדויקת – נעל שהיא לא גדולה מדי וזזה הרבה, מה שעשוי להקשות על הלחיצה על הדוושות, ומצד שני שלא תהיה נעל קטנה שתלחץ על הרגל, תסיח את הדעת ותקשה גם היא. בחרו נעל בול במידה.
  • נעל שתופסת את הרגל בצורה מלאה – כפכפים זו כמובן הדוגמה ההפוכה להגדרה הזאת. בשביל נהיגה בטוחה חייבים להקפיד תמיד על נעל סגורה וחזקה.
  • בלי פלטפורמות ועקבים – נהיגה בנעלי פלטפורמה ונעלי עקב יכולה להיות לא נוחה, במיוחד למי שאינו מורגל בכך. הנעל המושלמת נותנת שכבה נוחה בין הרגל לדוושה ומאפשרת שליטה טובה בלחיצה. נעל עקב יכולה להקשות על כך.
  • לא נעליים בלויות – גם נעליים ישנות ובלויות הן סכנה כי הן עלולות להתפרק ולהיהרס במהלך הנהיגה.

עם אילו נעליים כן מומלץ לנהוג?

בגדול, מומלץ לנהוג עם נעליים סגורות, חדשות ונוחות שהן במידה המדויקת שלכם. זה לא משנה איזה סוג, והן יכולות להיות סניקרס, נעליים מחויטות, נעלי עבודה וכן הלאה, העיקר שהן עונות למאפיינים הללו. אם אתם נוהגים הרבה ומתכננים לנהוג עם נעליים שאתם רוצים לקנות, הביאו זאת בחשבון וחשבו על כך בעת המדידה, והתחשבו במידת הנוחות שהם יוכלו לספק לכם בזמן הנהיגה.

לסיכום

על אף שנהיגה עם כפכפים אינה אסורה מבחינת החוק היא איננה מומלצת, ורצוי לנהוג תמיד עם נעל סגורה ונוחה שמתאימה לכם מבחינת המידה ואתם מרגישים בטוחים לתפעל איתה את הדוושות. דרך צלחה, הקפידו על הכללים וסעו בזהירות!

default