036557418
התקשרו אלינו 2021*

קונים רכב יד שניה? כך תעשו את זה נכון

רכישת רכב יד שנייה, צריכה להיעשות באופן מושכל. על מנת שתוכלו לבצע רכישה חכמה ונכונה, יש לא מעט דברים שחשוב לבדוק בטרם חתימת החוזה. מהן הבדיקות שיש לבצע? ובכן, ריכזנו בעבורכם את כל המידע הנחוץ.

רגע לפני שמתחילים בתהליך

כדי לרכוש את הרכב האידיאלי ביותר בעבורכם, חשוב תחילה להגדיר את התקציב בעבור הרכישה, כשבהגדרת התקציב יש לקחת בחשבון עלויות נלוות (בדיקה במוסך, ביטוח חובה, ביטוח צד ג’, ניקוי וכו’). כמו כן, מוטב להגדיר מראש את הצרכים שלכם על מנת שתוכלו לבחור ברכב הנכון והמתאים ביותר, כשיש להתחשב באופי הנסיעות (בתוך או מחוץ לעיר), כמות נוסעים (רכב שישמש אדם אחד או משפחה) וכו’.

תהליך רכישת הרכב עלול לקחת לא מעט זמן, לכן חשוב להתאזר בסבלנות על מנת למצוא את הרכב המתאים ביותר.

מיהו המוכר?

כיום ניתן לרכוש רכבים יד שנייה מאנשים פרטיים ומסוכנויות, כשחשוב לבצע את מלוא הבדיקות הנחוצות על מנת לוודא שהרכב שאתם עתידים לרכוש אינו תקול.

מכירת רכב, מתבצעת גם באתר suncar. תוכלו למצוא מגוון רחב של רכבים למכירה, כשהמחיר גלוי לעיניכם. כמו כן, השקיפות ללקוח מיושמת גם בכל הנוגע להיסטוריית הטיפולים, כך שבתהליך הרכישה, כל היסטוריית הטיפולים תהיה נגישה בעבורכם מרגע עלייתו של הרכב לכביש. נוסף לכך, לצד מחיר הרכב, תמצאו את עלותו כפי שהיא מופיעה במחירון לוי יצחק, מה שיאפשר לכם להשוות בין המחירים. מי שטרם הכיר, “מחירון לוי יצחק” הוא מחירון רכב וותיק, שנמצא בשימוש משנת 1971, ולא מעט עסקאות רכב מתבססות על המידע המוצג במחירון הנ”ל. יתרה מזאת, הרוכשים בסאן קאר, ייהנו מאחריות מורחבת על פי תנאי יבואן הרכב, כשחשוב לציין כי האחריות כוללת העמדת רכב חלופי בעבור הלקוח, במידת הצורך כמובן. אם לא די בכך, צוותי המכירה של החברה, ימשיכו ללוות אתכם גם לאחר הרכישה, בכל הנוגע לתחזוקת הרכב, כמו גם לטיפולים תקופתיים מוזלים.

אגב, הרכבים הם רכבי יד ראשונה או רכבי 0 ק”מ (חדשים), כך שללא ספק מדובר בעסקה משתלמת ואטרקטיבית. כמו כן, החברה מציעה ללקוחותיה פתרונות מימון בריבית מועדפת בליווי בנקאי או חוץ בנקאי (נתון לבחירת הלקוח), ואף ניתן לבצע עסקת המרה/ טרייד אין, ולשדרג את הרכב הישן לרכב חדש.

מה חשוב לבדוק לפני שרוכשים את הרכב?

מצאתם רכב שמתאים לצרכיכם, ולמרבה המזל – גם תואם לתקציב. כעת, עליכם לבדוק היטב את מערכות הרכב על מנת לוודא שהרכב תקין. כמו כן, אם מדובר ברכישה מאדם פרטי, בקשו לראות את מלוא המסמכים הרלוונטיים, לרבות תעודת הזהות של המוכר, מבעוד מועד. עיינו ברישיון הרכב באופן יסודי, ובקשו מהמוכר את ספר הטיפולים של הרכב, כך תוכלו לדעת אם ישנם חלקים שהוחלפו כמו גם אילו טיפולים עבר הרכב. כמובן שאל תשכחו לבדוק את כמות הקילומטראז’.

בררו מבעוד מועד אם הרכב שאתם עתידים לרכוש עבר איזשהן תאונות או התנגשויות בעבר. חשוב לגשת לפגישה עם מוכר הרכב באור יום, על מנת שתוכלו לראות בבהירות את הרכב ולזהות אם ישנם ליקויים או פגמים הנראים לעין, כמו אזורים בולטים או גווני צבע שונים (ייתכן והרכב עבר טיפול וצביעה באזור מסיים). נוסף לכך, בדקו שנראות הרכב אסתטית גם מבפנים, לרבות הריפוד ותא המטען.

נוסף לכל הבדיקות שצוינו מעלה, יש לבחון את איכות הצמיגים ולוודא שאינם שחוקים. כמו כן, בחנו אם ישנה שחיקה בצד אחד של הרכב, משום שאם כך המצב, הרי שמדובר בבעיה בכיוון הפרונט. נוסף לכך, יש לבדוק את תאריך הייצור של המצבר, ולוודא שאינו עולה על 3 שנים, וכמובן, בדקו שכל מנורות הבקרה עובדות ותקינות.

ומה לגבי המנוע? ובכן, רצוי לוודא שהמנוע תקין ושאינו פולט עשן במצב ניוטרל. נוסף לכך, יש להשוות את מספר המנוע ומספר השלדה למספרים שמופיעים ברישיון הרכב. מלבד זאת, כדאי להתייחס לרצועת הטיימינג. מדובר ברצועה ייחודית שיש להחליפה מידי 100,000 ק”מ. מוטב לברר עם מוכר הרכב מתי היא הוחלפה לאחרונה.

לאחר שווידאתם שאין תקלות ברכב, ושהוא עומד בציפיותיכם, יש לצאת עמו לנסיעת מבחן, במהלכה תוכלו לבדוק את איכות הבלמים, איכות מערכת השמע ואף לוודא שאין בעיות או רעשים חריגים מהמנוע. נוסף לכך, יש לקחת את הרכב לבדיקה מקצועית על מנת לוודא באופן סופי שהרכב תקין. אם אתם רוכשים את הרכב מאדם פרטי – בחרו את מכון הבדיקה בעצמכם, ואל תסמכו על המלצת המוכר. עוד כדאי לברר במשרד הרישוי אודות הרכב, לרבות בעלויות קודמות וקיומם של שעבודים.

טיפ: העדיפו להעביר בעלות (ניתן לעשות זאת בסניף הדואר, כשיש להצטייד בכל המסמכים הרלוונטיים) ורק לאחר מכן לשלם עבור הרכב, כך תוכלו להיות בטוחים שהרכב אינו משועבד.

 

שנסכם?

רכישת רכב יד שנייה עשויה להיות משתלמת בעבור לא מעט אנשים, אך כדי לעשות זאת באופן נכון, חשוב בין היתר לבדוק את תקינות הרכב מבחינה פנימית וחיצונית ולברר שמספר השלדה והמנוע תואמים למספרים ברישיון הרכב. רק לאחר שביצעתם את מלוא הבדיקות החיונית, גשו לסניף הדואר על מנת להעביר בעלות ולרכוש את הרכב. תתחדשו!