036557418
התקשרו אלינו 2021*

איך לבחור מצלמת רכב

בעולם הרכב מוצעים היום אין-ספור אביזרי עזר, אחד היותר שימושיים שבהם הוא מצלמת הרכב. מאז שמצלמות אלו נכנסו לשוק, הן הפכו להיות פופולאריות מאוד למגוון שימושים. בעקבות זאת השוק הוצף במוצרים מסוג זה, משוכללים יותר או פחות, ברמות אמינות ואיכות כאלה ואחרות. כך שישנו היום אתגר של ממש בבחירת מצלמת רכב טובה שגם מתאימה לדרישות שלנו. אם כן, כיצד תעשה נבחר את מצלמת הרכב הטובה ביותר לנו? הינה כל מה שכדאי לדעת.

למה חשובה רכישת מצלמה לרכב?

הכבישים המודרניים הם פעמים רבות סביבה “לחוצה” ומסוכנת. הם לא תמיד ביטוי לרוגע, לנימוסים אירופאיים מוקפדים ולנהיגה אחראית. יש לא מעט נהגים פזיזים, יש הסחות דעת בנהיגה מסוגים שונים, לעיתים תקלות טכניות שגורמות לרכב לתפקד שלא כהלכה. למרות זאת, נהגים נדרשים לעשות זאת לעיתים כל יום ובמקרים מסוימים במשך שעות רבות ברצף. לכן מצלמת רכב (אשר מכונה לעיתים גם בשם מצלמת דרך) נחוצות למצבים האלה:

  • תאונות וביטוח – מצלמות אלה משמשות בעיקר לתיעוד תאונות. הדבר מסייע בהקשר תביעות ביטוח ומשמש כראיה בבית המשפט.
  • ערעור על דו”חות תנועה – מצלמת רכב עשויה במקרים רבים לעזור לכם להוכיח שלא ביצעתם עברה שיוחסה לכם.
  • פנאי – מצלמת רכב טובה גם בשביל תיעוד נסיעות וטיולים. אפשר לתעד בצורה כזו את הדרך, אך גם להשתמש בה לצילומי סטילס ואף להוציא אותה מהרכב לשם כך.
  • קידום נסיעה בטוחה – התרחבות השימוש במצלמות אלה והמודעות לכך שהן מותקנות ברכבים רבים, עשויה לצמצם נטייה של נהגים לבצע עברות תנועה. זאת מאחר שהם יודעים שהיום הולך וגדל הסיכוי שהעברה תוקלט במצלמות של רכבים אחרים.
  • למקרים של אלימות בכביש – במקרים של תקיפה בכביש, שוד וכדומה, מצלמת רכב עשויה לספק תיעוד חשוב מאוד.

 

מהן התכונות החשובות למצלמה רכב?

לבחירת מצלמה לרכב תצטרכו להתעמק בפרטים רבים. בכל מקרה, מומלץ וחשוב לשים לב לנקודות האלה:

אפשרויות הצילום

היכולת הבסיסית היא צילום כלפי חזית הרכב, צילום כלפי הכביש וכיוון הנסיעה. לכך מתווספת לעיתים יכולת צילום של פנים הרכב, צילום צדדי וצילום אחורי. במקרים אחרים המצלמה ניתנת לסיבוב וזהו תחליף פשוט לביצוע צילומים כאלה במקביל. מאחר שהמטרה היא תיעוד, חשוב ומומלץ לבחור במצלמה שיודעת לשלב בצילומים תאריך ושעה באופן אוטומטי.

איכות הווידאו והסטילס

מצלמות יכולות להגיע ברמות שונות של רזולוציה ואיכות תמונה, הן באשר לצילומי סטילס והן באשר לווידאו. היבטים אלה זמינים בעלות לא גבוהה כך שלא כדאי לחסוך דווקא בהם, מה גם שהם שימושיים מאוד מבחינת תרומתם לאיכות התיעוד. גם תכונות מתקדמות יחסית, כגון יכולת טובה של צילום בחשכה, הן זמינות בעלות סבירה ושימושיות מאוד.

הזיכרון – הקלטת קבצים ושמירתם

יש במצלמות אחסון (“זכרון”) מובנה ואפשר גם להרחיבו בזיכרון חיצוני, אפילו רצוי. כדאי להביא בחשבון שישנו גם יחס מסוים בין איכות הצילום שתבחרו לבין הנפח שהצילומים יידרשו לשם האחסון. למי שלא מכיר את המצלמות האלה, חשוב לציין שבאופן הפעולה הרגיל ההקלטה בזיכרון היא מחזורית. פירוש הדבר הוא שכאשר המצלמה מגיעה לסוף הזיכרון הפנוי, היא מוחקת את המידע הישן ביותר ומקליטה עליו. כך שבכל רגע שמור במצלמה מופעלת הסרט של X השעות האחרונות בלבד.

תוספות שימושיות

כמובן, במוצרים מסוג זה יש מעבר למפרט הבסיסי גם הרבה אפשרויות מתקדמות. שמירת קטעי סרט שחשובים לכם מאוד יכולה להתבצע באופן קבוע שלא יימחק על ידי המנגנון המחזורי. זאת באחד משני אופנים: יש מצלמות רכב שיודעות לעשות זאת לבד כאשר הן מזהות פגיעה ברכב, כמו כן יש אפשרות ליזום שמירת קטעי צילום כאלה באופן ידני. צג מובנה הוא דוגמה נוספת לתוספת שימושית, אם כי (בשונה מהקודמת) כזו שנוגעת לנוחות השימוש ושהיא פחות קריטית.

סוללה וחיבור למקור מתח

אספקת המתח למוצרים אלה סטנדרטית למדי – דרך שקע מצת הרכב. מה שכדאי לשים לב, הוא לבחור בדגם שיש לו גם אפשרות לסוללה מובנת. בצורה כזו תוכלו להשתמש במצלמה גם כמצלמה רגילה ניידת.

מחיר ואחריות

חשוב לשים לב בבחירת מצלמת רכב גם על המחיר, בהתחשב בתקציב שהצבתם לעצמכם, וגם על משך האחריות שהחברה שבה תבחרו נותנת.

מצלמות מומלצות

אלה שלושה דגמים מומלצים של מצלמות רכה שבהם תמצאו את התכונות שהזכרנו ונוספות:

Rove R2-4k

בעלת GPS מובנה, זווית צפייה מאוד רחבה (150 מעלות), רזולוציה של 4k Ultra HD ומחיר טוב ביחס ליכולות.

Vantrue Pro Uber Dual

מספקת צילום חיצוני וגם פנימי, מקליטה בתגובה לחיישן תנועה (למצב חנייה), קומפקטית מאוד ומיועדת להתקנה מתחת למראה הקדמית.

70mai S1 מצלמת דשבורד חכמה

שומרת את המידע באופן אוטומטי במצב של פגיעה ברכב, בעלת מיקרופון מובנה, 128 ג’יגה זיכרון, צילום לילה מצוין ומחיר נוח.

לסיכום

מצב הכבישים לא אידיאלי פעמים רבות, המתחים בכביש, הפקקים הרבים ולפעמים העייפות שלנו הנהגים, יכולים לגרום לתאונות ולמקרים פחות משמחים. למקרים כאלה מצלמות רכב בהחלט יכולות לעזור, שכן הן משמשות כלי עזר שימושי מאוד שכדאי להוסיף לרכב. נסיעה בטוחה.