תיבת הילוכים המאפשרת העברה רציפה בין אינספור יחסי העברה (בניגוד לתיבה לא רציפה עם יחסי העברה מובנים) המוגבלים בין יחס העברה נמוך וגבוה.
עמוד הבית / מילון מונחים
למרות שזה לפעמים נשמע ככה, אנחנו לא באמת מדברים סינית. אז כדי שנוכל לתקשר טוב יותר, בעיקר במקרים של תקלות או שאלות לתמיכה, כדאי שנבין טוב יותר את המונחים הרלוונטים.
אספנו לכם כמה מהמונחים השימושיים ביותר, ובכל מקרה שמשהו לא ברור, תמיד אפשר לשאול אותנו
תיבת הילוכים המאפשרת העברה רציפה בין אינספור יחסי העברה (בניגוד לתיבה לא רציפה עם יחסי העברה מובנים) המוגבלים בין יחס העברה נמוך וגבוה.
מצב המתרחש כאשר מנסים לבצע פנייה לכיוון כלשהו במהירות גבוהה בגינה לא ניתן לסובב את ההגה כמה שרוצים על מנת להשלים את הפנייה. המצב הזה יקרה לרוב כאשר הגלגל אותו מעוניינים לסובב איבד אחיזה בקרקע כתוצאה מהמהירות הגבוהה. הדרך להתגבר על תת היגוי היא שחרור מבוקר של דוושת הגז עד אשר תחזור אחיזת הגלגל בכביש.
מערכת הילוכים אותם מחליף הנהג בצורה ידנית באמצעות מוט (בצורה רגלית באופנועים). שינוי ההילוך נעשה בהתאם למהירות הנסיעה ולכוח שרוצים לתת לרכב בכל נקודה על ידי התאמת ההילוך (ולמעשה מערכת גלגלי השיניים עם יחס ההעברה המתאים). ברכבים ידניים יש צורך בהפרדה נקודתית של המנוע מההילוכים על מנת לגרום לחיכוך שיביא לדימום המנוע הנעשית על ידי הקלאץ' (מצמד בעברית).
בתיבת ההילוכים האוטומטית הקלאסית, מתבצעת העברת ההילוכים באופן אוטומטי על ידי ממיר המומנט בלי צורך של הנהג להחליף בעצמו בין ההילוכים ועל כן אין מצמד ברכבים האוטומטיים. בכל זאת מתאפשרת שליטה מסוימת בהילוכים גם ברכבים האוטומטיים על ידי הגברה והורדה של מהירות הנסיעה או לחיצה חזקה ונקודתית/עזיבה פתאומית של דוושת הגז (לואו קיק והיי קיק).
מערכת אוטומטית חכמה המגבירה את תאורת הפנסים הצידית בעת פנייה או בעת איתות על מנת לאפשר שדה ראייה רחב יותר לנהג מצד אחד ומצד שני לאפשר לרכבים והולכי רגל להבחין ברכב המתקרב בקלות יתרה.
קשת מיוחדת המותקנת על רכבים בעלי גג נפתח שמטרתה להגן על הנוסעים במקרה של התהפכות הרכב.
מנגנון בחגורות הבטיחות ברכבים שונים (בייחוד חדשים יותר) המזהה מצבים של תאונה או מצבים מסוכנים רגע לפני התרחשותם ומהדק את חגורת הבטיחות אל גוף הנוסעים כך שיישאר במקום ולא יפגע כתוצאה מהתאונה. לעתים עובד המנגנון יחד עם כריות האוויר ולעתים הפעולה שלו מחליפה אותן.
למעשה החלק העליון של המנוע העשוי מסגסוגת (תערובת מתכות) חזקה במיוחד. תפקידו הוא לאטום את המנוע בצורה מוחלטת ומושלמת המבטיחה את תפקודו התקין.
רצועה העשויה מגומי קשיח במיוחד שמטרתה לסנכרן בין פעולות המנוע השונות (יניקה, דחיסה, הצתה, פליטה) בצורה מושלמת ושהפעולות לא יתנגשו אחת בשנייה. לעתים בעיות בפעולות המנוע נובעות מפעולה לא תקינה של רצועת הטיימינג.
נקרא בעברית מצנן. תפקידו הוא לקרר את המנוע ולהבטיח את פעולתו התקינה על ידי הזרמת מים מקוררים אל חלקיו השונים. הרדיאטור ממוקם בחזית הרכב כך שהוא בא במגע ישיר עם האוויר במהלך הנסיעה וכך המים שספחו את החום מן המנוע מתקררים שוב ושוב בפעולה החוזרת על עצמה. רדיאטור לא תקין עשוי להביא להתחממות המנוע שעלולה לגרום לנזק תמידי לראש המנוע ואפילו לטוטאל לוס.