036557418
התקשרו אלינו 2021*

כיוון מראות ברכב

איך לכוון מראות ברכב, היא שאלה שכל נהג שאל בתחילת דרכו כנהג בכביש. מדובר בענייני בטיחות חשובים ולכן כדאי להבין בדיוק איך עושים את זה כמו שצריך. לצורך כך הכנו בשבילכם את המדריך השלם, שכולל את כל העקרונות שחשוב להכיר. מה זה שטח מת, האם כדאי להתקין מראה פנורמית ומהם הטיפים הכי טובים לכיוון המראות בצורה טובה ונכונה? במאמר הזה נענה על כל השאלות האלה – התיישבו בכיסא הנהג, אנחנו מתחילים.

כיוון מראות ברכב לנהיגה בטוחה

מראות הרכב, על אף הפשטות שלהן, הן ככל הנראה אחד הרכיבים החשובים ביותר בתחום הנהיגה והבטיחות בדרכים. בעזרת המראות ברכב יכול הנהג לראות מה שאי אפשר לראות באופן רגיל, כלומר את כל מה שקורה מאחורינו בכביש. נוכל לראות אם רכב מאחורינו מאיץ בצורה מסוכנת, אם אפשר להשתלב בנתיב כלשהו או שלא, אם מנסים לעקוף אותנו, אם אנחנו מתקרבים לעצם בצורה מסוכנת בזמן רוורס וכן הלאה. כיוון נכון של המראות הוא משהו שחייבים להקפיד עליו, גם כשמדובר בנהג יחיד באותו כלי רכב, ועל אחת כמה וכמה כשנוהגים לראשונה ברכב. כשנכנסים לרכב חדש, בין אם זה אוטו של חבר או כזה שהשכרנו דרך חברת השכרת רכב , חשוב לפנות כמה דקות ולכוון בסבלנות את המראות.

איך לכוון מראות ברכב?

כיוון מראה מרכזית

את המראה המרכזית יש לכוון לפי השימשה האחורית באופן שמאפשר לראות בבירור שטח רב יותר. מעבר לכיוון המראות, חשוב גם לרוקן את המושב האחורי ברכב, ולהזיז כל חפץ שמסתיר את שדה הראייה דרך המראה המרכזית, כדי שנוכל לראות בירור את כל מה שמתרחש מאחורי הרכב.

כיוון מראה שמאלית

את מראת צד שמאל יש לכוון בתשעים מעלות, פחות או יותר, מהרכב באופן כזה שנוכל לראות את כל השטח משמאלנו וחלק קטן ומינימלי בלבד של הרכב עצמו. חשוב לכוון את המראה כך שתהיה מוטה כלפי חוץ במלואה מה שיבטיח את שדה הראייה הרחב ביותר.

כיוון מראה ימנית

את המראה הימנית חשוב לכוון בהקפדה יתרה. משום שבישראל הנהג יושב בצד שמאל, באופן טבעי שדה הראייה שלו בצד ימין הוא קטן משמעותית, ולכן חשוב לוודא שהמראה מכוונת כראוי כדי שנוכל להרוויח כמה שיותר שטח. גם את המראה הימנית יש לכוון בנטייה כלפי חוץ ככל האפשר, רק שבמקרה הזה חשוב לשים לב שרואים אך ורק את הדרך ולא את הרכב עצמו.

שאלות נפוצות

האם מומלץ להוסיף מראה פנורמית לרכב?

עדיף בדרך כלל שלא להוסיף מראה פנורמית. אלו מראות שמעוותות את מה שאנחנו רואים, מוסיפות פרטים מיותרים ונוסף לכך גם שבירות ומסוכנות (וחלקן ללא תווי תקן מתאימים). המראות של כלי הרכב המודרניים הן מראות מצוינות שגם מותאמות באופן ייעודי לדגם הרכב שבהן הן מורכבות.

מהם “שטחים מתים“?

שטחים מתים הם למעשה אותם שטחים שאי אפשר לראות במראה. כיוון נכון של המראות יעזור לנו להרוויח כמה שיותר שדה ראייה ובעצם יצמצם את השטחים המתים שקיימים.

איך אפשר למנוע סנוור מהמראות?

המראות ברכב בדרך כלל לא גורמות לסנוור בגלל הזווית שלהן. אם מראה כלשהי מסנוורת באופן קבוע מהשמש או מפנסים של רכבים אחרים בכביש, אפשר לשחק טיפה בזווית של המראה ולהזיז אותה כך שזה לא יקרה.

טיפים נוספים

  1. מספר נהגים לרכב: אם כמה נהגים נוהגים על אותו הרכב (מה שקורה בדרך כלל במשפחות), כיוון המראות יכול להיות מאתגר מעט. כל אחד יושב בצורה שונה, הגובה והגודל שלו שונים ולכן השימוש במראות יהיה שונה (וכך גם מקום המושב). צריך לכוון את המראות בכל פעם מחדש כשנהג חדש נכנס לרכב. נכון, זה לוקח עוד כמה שניות, אבל ברגע שמבינים איך עושים את זה ומתרגלים, אפשר לכוון את המראות במהירות.
  2. מכוונים רק במקום בטוח: את המראות אסור לעולם לכוון במהלך הנסיעה – זה מסוכן מאוד. כוונו את המראות במקום בטוח כשהרכב חונה ורחוק מכל סכנה.
  3. מפנים את שדה הראייה: כאמור, חפצים בחלק האחורי ובצידי הרכב מסתירים את שדה הראייה שלנו דרך המראות. חשוב לרוקן את החלק האחורי של הרכב מחפצים ולפנות כמה שאפשר את שדה הראייה.
  4. ניקיון המראות: גם מראות מלוכלכות יכולות להפריע לראות את הדרך כמו שצריך. גם אם אתם לא מנקים את הרכב על בסיס קבוע, חשוב לנקות את המראות לפחות פעם בשבוע או יותר בחורף.

לסיכום

כמו שאתם יכולים לראות קל מאוד לכוון את מראות הרכב. הפעולה הפשוטה והמהירה הזאת היא הרבה פעמים בגדר הצלת חיים. כשקונים רכב חדש מהחברה, לאחר השכרת רכב לנהג חדש, כשמקבלים רכב מחבר וגם כשנוהגים באותו הרכב על בסיס שבועי – מכוונים את המראות כמו שצריך, נוהגים בזהירות ובבטיחות וכך נשמור על החיים של כולנו. אז בפעם הבאה שאתם נכנסים לרכב, קחו כמה דקות וודאו שהמראות שלכם מכוונות כראוי והכי חשוב – סעו בזהירות!

default