036557418
התקשרו אלינו 2021*

בטיחות ילדים ברכב: כך תשמרו על יקיריכם

בטיחות ילדים ברכב הוא נושא שמעסיק הורים רבים מסיבות מובנות. כיצד להושיב אותם באופן בטוח, איך נמנע משכיחת ילדים ברכב ועוד – הדאגות רבות, אך יש גם פתרונות טובים! במאמר הזה נעבור יחד על החוקים החשובים הקשורים לבטיחות ילדים ברכב וניתן טיפים מצילי חיים. תחגרו, אנחנו מתחילים.

 

בטיחות ילדים ברכב ובכלל נסיעה עם ילדים יכולים להיות מאתגרים מאוד מסיבות רבות. באמצעות כמה טיפים לנהיגה עם ילדים תוכלו לשפר את החוויה הזאת, בשבילם וגם בשבילכם. במאמר זה נתמקד בעיקר בהיבט של הבטיחות – היבט המקבל מענה בחוקים שונים לנסיעה עם ילדים ברכב. כמובן, מעבר לכך ישנם תמיד ההיגיון הישר של ההורים, האחריות והזהירות שלהם. נושא בולט במיוחד בהקשר זה, הם כיסאות הבטיחות השונים לילדים. אז מהן האפשרויות של כיסאות הבטיחות השונים? מה אומר החוק שחשוב להורים לדעת? הינה כל התשובות.

תינוק ברכב

פתרון הושבה לילדים ברכב, הוא כלי עזר חיוני וחשוב. כשנוסעים ברכב עם תינוק כדאי להביא בחשבון את הנקודות האלה:

  • חשיבות כיסאות הבטיחות: עקרון פעולת מושבי הבטיחות למיניהם פשוט למדי. המושב מקובע לרכב בחגורת בטיחות של הרכב. התינוק חגור למושב באמצעות חגורה של המושב עצמו. התוצאה היא שבעת בלימה פתאומית מכל סיבה שהיא, נמנעת תזוזה מסוכנת של הילד.
  • מה החוק אומר? לפי החוק, לשם קידום בטיחות ילדים ברכב, חייבים להשתמש במושב בטיחות עד גיל 8.
  • באיזה כיוון להניח את המושב? החוק מחייב להושיב תינוקות עד גיל שנה נגד כיוון הנסיעה. כך במקרה של תאונה, האימפקט מתפזר על פני שטח גדול יותר וזהו מצב עדיף ופחות מסוכן.
  • איזה סוג של כיסא בטיחות צריך לבחור? יש כמובן דגמים רבים של מושבים כאלה בשוק – גם מבחינת עיצוב וגם מבחינת יצרנים, איכות, מחירים ועוד. כדי שכיסא בטיחות ישמש כפתרון הושבה לתינוק ברכב, הוא חייב לעמוד בתקנים כמו למשל שחגורת הבטיחות במושב תמוקם באופן בטוח על הילד ושתנוחת הישיבה תהיה ב-45 מעלות. כיסא הבטיחות “סלקל” הוא מהמוכרים ביותר, והוא משמש גם למטרות נוספות כגון חיבור הכיסא לעגלת תינוק.

    מושב בטיחות

    מושב בטיחות דרוש כאמור לא רק לתינוקות, אלא גם לילדים עד גיל 8:

    • בוסטר: בגילאים 3 עד8 החוק מאפשר שימוש ב”בוסטר”. בוסטר הוא מושב בטיחות לילדים שגובהם עד 45 מטר. לפי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מומלץ להושיב ילדים לפחות עד גיל 10 בבוסטר.
    • חגורות מתאימות: בכל מושב בטיחות חשובה ביותר ההתאמה של חגורות הבטיחות לילד. בוסטר למשל, מגביה את הילד במושב הרכב, כך שהוא יוכל להשתמש בחגורת הבטיחות הרגילה של הרכב בצורה נכונה ובטוחה שחוגרת אותו כראוי.
    • השכרת רכב: כאשר מדובר בהשכרת רכב בארץ וגם יהיה לכם תינוק ברכב, תוכלו לשכור רכב שבו כיסאות בטיחות.

     

    בטיחות ילדים ברכב

    בהקשר של חוקי בטיחות ילדים ברכב ובטיחותם בכלל, כדאי שתכירו לפחות את הנקודות האלה:

    • מאיזה גיל אפשר להושיב ילד במושב קדמי? עד גיל שנה, החוק מחייב שילד במושב קדמי ישב כשגבו לכיוון הנסיעה, זאת משום שכרית האוויר איננה או מנותקת. בכל מקרה, לא מומלץ להושיב ילדים במושב הקדמי, מסיבות של בטיחות בזמן תאונה.
      • הריכוז שלכם ושלהם: לפני נסיעה עם ילדים, כדאי להביא בחשבון את היבט הריכוז והשקט. מבחינת הילדים, כדאי להבטיח שתהיה להם תעסוקה כלשהי, במיוחד בנסיעה ארוכה. חשוב לזכור שבמהלך הנהיגה כל תשומת הלב חייבת לפנות לנהיגה עצמה.
      • לפעול לפי ההנחיות: למושבי בטיחות יש מפרט, אשר מציין לאילו גבהים ומשקלים של הילד הם מתאימים. כמו כן, המוצר יכלול הנחיות התקנה ושימוש. חשוב להביא כל זאת בחשבון.
      • המיקום הטוב יותר: עוד טיפ חשוב – המושב האחורי אמצעי נחשב לבטוח ביותר.

       

      השארת ילדים ברכב

      השארת ילדים קטנים ברכב לבדם מסוכנת מבחינות רבות. לשם ההמחשה, שימו לב להיבטים האלה:

      • הרגלים מצילי חיים: כדאי ליצור הרגלים, אשר יסייעו להבטיח שלא שוכחים ילד ברכב. כאשר מתרגלים לפתוח מכסה מנוע לפני כל נסיעה, לא שוכחים לבדוק מים ושמן. בדומה לכך, פתחו לכם הרגל גם כשהילדים לא איתכם הרכה – בכל יציאה מהרכב פתחו הדלת האחורית של הרכב, השאירו את התיק שלכם במושב האחורי או קבעו שעון מעורר לכל סוף נסיעה. כל אלה יפתחו אצלכם הרגל, ההרגל הזה יכול להציל חיים. כמו כן, שימרו את מפתחות הרכב תמיד איתכם, למניעת נעילת הילד בפנים.
      • מערכת שחובה להתקין: בהסעת ילדים עד גיל 4, חייבת להיות ברכב מערכת עזר להתרעה על שכחת ילדים.
      • עזרים נוספים: ישנם עזרים רבים נוספים בהם אפשר להסתייע, כולל תופס למניעת שכחת ילדים, אפליקציות עזר ופתרונות ייעודיים לרכבי הסעות.

       

      שאלות נפוצות

      למה אסור לילד לשבת במושב הקדמי?

      המושב הקדמי מציב סכנה גדולה לילדים במקרה תאונה, אם כרית אוויר לא מנוטרלת.

      איך להימנע משכחת ילדים ברכב?

      ראשית, להתקין מערכת עזר למניעת שכחת ילדים ברכב. שנית, לסגל לעצמכם ההרגלים כפי שפירטנו קודם.

      האם סלקל עדיף על כיסא בטיחות?

      “סלקל” הוא מושב לתינוקות, שמתאים רק עד גיל ולמשקל מוגדר עבור אותו מוצר. מעל גיל שנה תצטרכו לקנות כיסא בטיחות המתאים למשקל ולגיל של הילד. יש כיסאות בטיחות שמתאימים גם מגיל לידה ורכישתם תחסוך את הצורך לקנות סלקל. מעבר להיבט הבטיחות, יש שמעדיפים סלקל מטעמי נוחות וניידות (יותר קומפקטי).

      לסיכום

      מדובר בנושא חשוב ביותר, אך יש לו גם פתרונות טובים. כדאי להביא כל זאת בחשבון ולרכוש או לשכור רכב משפחתי שהוא נוח לנסיעה עם ילדים וגם בטוח. אם אתם מעוניינים ברכב חדש ובטיחותי, תוכלו להסתכל באתר שלנו על מכירת רכב ולמצוא את הרכב המשפחתי הבא שלכם.

default