036557418
התקשרו אלינו 2021*

נהיגה וכללי זהירות עם כלב

לגדל כלב זה דבר נפלא עם הרבה מאד יתרונות, אבל ברור שזה גם משהו שמגיע עם לא מעט אתגרים. על ההוצאות הכלכליות, היחס והאנרגיה שצריך להשקיע בכלב והלכלוך שהוא הרבה פעמים בלתי נמנע, אך נראה שרבים שוכחים את אחד האתגרים הגדולים: נהיגה עם כלב ברכב. אם גם אתם מגדלים כלב חמוד או עומדים לאמץ אחד ממש בקרוב, בואו נדבר על נקודת התורפה הבטיחותית הזו וננסה להבין מה אפשר לעשות כדי להבטיח את הבטיחות של כל נוסעי הרכב, כשלנסיעה מצטרף חבר פרוותי על ארבע.

הכירו לכלב את הרכב

ממש כמו מעבר לבית חדש או טיול בפארק כלבים שבו הוא/היא עדיין לא היו, גם את הרכב חשוב מאד שנכיר לכלבים שלנו מבעוד מועד וזה יקל עליהם בהחלט את תהליך ההסתגלות. מומלץ להיכנס עוד לפני שבכלל נוסעים רק כדי ליצור היכרות ראשונית, ולאפשר לכלב להרגיש בנוח עם הרכב ועם המקום החדש. תנו לו לרחרח גם בפנים וגם בחוץ, ותנו לו להיכנס ולתפוס פינה נוחה ונעימה. אפשר בהחלט להניח סדין חדש במקום שתרצו שעליו הוא ישב, ואפילו בגדים שלכם או בגד/סדין משומשים ששייכים לכלב יגרמו לו להרגיש יותר בנוח. כמובן שאם הלכתם על השכרת רכב חשוב לעשות את התהליך הזה מראש לפני הנסיעה איתו, ואם מדובר בטווח קצר אז לפעמים גם שווה לעשות את זה בכל פעם מחדש.

בטיחות לפני הכל

הדבר המסוכן ביותר בכל נסיעה שהיא, עם או בלי כלב הוא בלי שום ספק הסחות דעת בזמן נהיגה, ואת אלו חייבים למנוע מראש כשנוסעים עם כלב ברכב. ודאו קודם כל שהכלב רגיל לרכב ושיש לו מקום נוח וקבוע עבורו, כך שלא ינסה לקפוץ עליכם במהלך הנסיעה משום שזה מסוכן מאוד. הביאו אתכם צעצועים וחטיפים שבהם הוא יכול להתעסק אם יהיה לו קצת משעמם.

אם הצלחתם להגיע למצב של הסתגלות והכלב מרגיש בנוח במקום שלו, חשוב לוודא מכאן שאתם נוקטים במספר צעדים כדי לשמור על הבטיחות שלו.

חלון פתוח

הסכנה הראשונה היא חלון פתוח, שדרכו הרבה כלבים נופלים ואפילו קופצים. אם הכלב זקוק לאוויר פתוח בנסיעה זה בסדר לפתוח קצת את החלון, אבל חשוב שזה יהיה פתח קטן ושלא יהיה מצב חלילה שניתן לקפוץ החוצה.

סכנת בלימה פתאומית

הסכנה השנייה היא סכנת בלימה, ובניגוד לנוסעים בני האדם, כלבים לא חגורים במהלך הנסיעה. שווה לדעת שאפשר לרכוש חגורת בטיחות ייעודית מיוחדת שמתחברת לרכב כך שניתן לחגור את הכלב. נכון, זה לא חובה על פי חוק, אבל חשוב לעשות את זה אם אנחנו רוצים להבטיח את הבטיחות של הכלב האהוב שלנו במהלך הנסיעה. אפשרות שנייה היא קנייה של כלוב מיוחד לכלבים לנסיעות, ואת הכלוב עצמו ניתן לחגור.

כך או כך, חשוב לוודא שאתם עושים כל מה שניתן כדי להבטיח נסיעה בטוחה עם הכלב.

פרגנו בפרס

אם הכלב הפגין את ההתנהגות הרצויה (נשאר במקום, לא ניסה לטפס עליכם, לא ניסה לצאת דרך החלון או נבח בצורה מוגזמת), זה הזמן לצ׳פר אותו עם חטיף, ליטוף ומילה טובה. חשוב לעשות זאת באופן מיידי לאחר הנסיעה וכך הוא יקשר את ההתנהגות שלו לפרס, מה שיעודד אותו לנהוג בצורה דומה בנסיעה הבאה. אם תקפידו על כך בכל זמן, תראו שהנסיעות המשותפות שלכם הופכות לקלות ונעימות.

סיכום

בשורה התחתונה, ניתן לנהוג כשהכלב שלנו ברכב ואפילו לעשות זאת בצורה טובה ובטוחה. חשוב מאד להכין את הכלב לפני ולתת לו הזדמנות להתרגל לחוויה, וחשוב בעיקר לדאוג לאמצעי בטיחות שישמרו על הנהג, הנוסעים והכלב במהלך הנסיעה. אם תתכוננו היטב לקראת כל נסיעה, תוכלו בהחלט ליהנות מנסיעה שקטה ובטוחה עם הכלב שלכם ולקחת אותו בלי הרבה בעיה ממקום למקום.

default