036557418
התקשרו אלינו 2021*

קניית רכב ראשון – המדריך המלא

אם גם אתם מעוניינים לרכוש בקרוב את הרכב הראשון שלכם בשעה טובה ומוצלחת, אנחנו יכולים לתאר לעצמנו שיש לכם לא מעט שאלות ואולי אפילו כמה חששות לקראת השלב הזה. ואכן, רכישת רכב זה משהו שחייבים לעשות בצורה חכמה כדי להימנע מבזבוז מיותר של כסף ופשוט ליהנות מרכב מוצלח שישרת את המטרות שלנו. בדיוק לשם הכך הכנו עבורכם את המדריך המלא עם כל מה שחשוב להביא בחשבון לפני שעושים את הצעד החשוב הזה. בהצלחה!

מה המטרה של הרכב?

אין ספק שזוהי השאלה הראשונה ואולי החשובה ביותר שעליכם לשאול את עצמכם. הסיבות הן שונות ומגוונות ולא כל רכב שהוא עונה על כל מטרה שהיא. האם אתם זקוקים לכלי רכב לנסיעות קצרות בתוך העיר או שאתם מתכננים גם הרבה נסיעות ארוכות בכבישים בין עירוניים? האם אתם מעוניינים ברכב למטרת נסיעת שטח? האם אתם זקוקים לשטח אחסון גדול ברכב? כמה אנשים עומדים לנסוע ברכב והאם הוא צריך להיות מרווח או שזה לא ממש קריטי? ברגע שתגדירו את העניין הזה בצורה מדויקת תוכלו לצמצם את הבחירה ולכוון לכלי רכב מתאימים וזה צעד שכבר מקל את כל התהליך. מכאן נעבור לנושא התקציב.

תקציב

התקציב הוא בהחלט נדבך חשוב ואולי אפילו קריטי בעסקה שאתם הולכים לעשות. רוכשים יודעים בדרך כלל לומר מה התקציב הרצוי, אבל הרבה לא לוקחים בחשבון הוצאות נוספות. כשאתם מגדירים לעצמכם תקציב קחו בחשבון את מחיר הביטוח, רישיון הרכב והוצאות נוספות של תיקונים, שיפורים ושדרוגים שאולי תצטרכו. טיפ שלנו – לאחר שהגעתם למספר המדויק נסו לחפש כלי רכב במחירים מעט נמוכים ממנו מפני שהרבה פעמים יש הוצאות בלתי צפויות שאנחנו אפילו לא חושבים עליהם.

החלק המעניין – מה בודקים?

אז הבנו איזה רכב אנחנו מחפשים פחות או יותר והגדרנו תקציב ועכשיו זה הזמן להתחיל לחפש את האחד שלנו, ועל כן חשוב לבדוק לעומק כל רכב שאנו מתעניינים בו. בשלב הראשון חשוב בהחלט להסתכל על הרכב מבחינה חיצונית. מכות ותאונות בהחלט עשויות לבוא לידי ביטוי וזה משהו מאד בסיסי שירמוז שאולי כדאי לוותר על הרכב, או לחלופין ישמש כקלף מיקוח להורדת המחיר אם בכל זאת הרכב נראה לכם מתאים. מכאן חשוב לבדוק את הדברים המרכזיים והם המנוע של הרכב, הגיר והשלדה. אם אתם מבינים ברכבים פחות או יותר תוכלו לקבל אינדיקציה טובה על ידי מבט חיצוני וכן להבין דברים חשובים דרך נסיעת מבחן. כמו כן מומלץ בהחלט לבקש לראות היסטורית טיפולים ותיקונים לרכב ואם אתם מרגישים שמוכר מתחמק כשאתם מבקשים זאת זה בהחלט צריך להדליק נורה אדומה.

ומה בנוגע לבדיקה במוסך?

אחת השאלות הנפוצות אצל רבים היא האם להכניס את הרכב לבדיקה במוסך מקצועי לפני הרכישה. ובכן, חשוב להבין שבהחלט מדובר במהלך יעיל שיעזור לכם להבין אם רכב מסוים הוא כזה ששווה לרכוש או לא. עם זאת, זה לא משהו שכדאי תמיד לעשות, אז מתי כן אם כך? כאשר מדובר ברכב שאתם מאמינים שיש סיכוי גבוה שתרכשו ואתם צריכים לקבל חותמת סופית לפני שתחליטו ללכת על זה וכן כאשר מדובר ברכב בסכום כספי גבוה יחסית של מעל 15,000-20,000 שקלים, אחרת זה עשוי שלא להשתלם. כמובן שהקונה הוא זה שמזמין את הבדיקה ולכן גם הוא זה שמשלם עליה, אך נהוג לסכם עם המוכר כי הוא מתחייב על תקינות המנוע, הגיר והשלדה. כלומר, אם נמצא ליקוי באחד מהחלקים הללו בעל הרכב מתחייב לשלם על הבדיקה שעולה בדרך כלל בין 500 ל-1,000 שקלים.

אל תשכחו שיכול להיות שבשלב מסוים תרצו למכור את הרכב ושאתם תהיו אלו שנמצאים במעמד המוכר ולכן מומלץ לשמור על רמת תחזוקת רכב גבוהה ככל הניתן.

אופן התשלום

נכון לכתיבת שורות אלו חוק המזומן קובע שעל כל עסקה בין שני צדדים שאינם עסקים ניתן לשלם במזומן עד סכום של 50,000 ש״ח בלבד. חשוב לשים לב שהחל מהתאריך 1.8.22 הסכום הזה ירד ל-15,000 ש״ח וזה בהחלט מגביל את האפשרות לתשלום במזומן, אז קחו זאת בחשבון. אפשרות נוספת לתשלום היא העברה בנקאית וזוהי אכן אפשרות נוחה אם יש לכם את הסכום המלא זמין. אם הסכום לא קיים, אפשרות נוספת היא לקיחת הלוואה מהבנק או מגופים חוץ בנקאיים, ובכך הכסף מועבר במלואו לבעלים של הרכב, והתשלום אצלכם יורד כל חודש בהוראת קבע בהתאם לתנאי ההלוואה שסוכמו מראש. אפשרות נוספת היא לשלם בצ׳ק אחד או במספר צ׳קים.

 

סגירת עסקה

אז ברגע שהבנתם שרכב מסוים הוא הרכב שאתם מעוניינים לרכוש, כל מה שנשאר זה לסגור את העסקה ולבצע העברת בעלות של הרכב כנגד העברת הכסף. האופציה הראשונה היא לעשות את זה באופן פיזי בסניף הדואר ויש לגשת עם רישיונות הרכב ועם תעודות הזהות של שני הצדדים. בסוף התהליך מתקבל מסמך שמוכיח שאכן בוצעה העברת בעלות לרכב באופן חוקי. אפשרות שנייה ומתקדמת יותר כיום היא העברת בעלות באינטרנט, תהליך שכולל כניסה של שני הצדדים לאזור האישי באתר הממשלתי.

לסיכום

קניית הרכב הראשון שלכם זה צעד בהחלט חשוב שיש לעשות בכובד ראש. בשלב הראשון חשוב להגדיר את הצרכים המדויקים שלכם מהרכב ולהבין בדיוק מהי מסגרת התקציב שעומדת לרשותכם. מכאן ואילך תוכלו להתחיל לחפש כלי רכב שיתאימו וחשוב מאד לבדוק כל רכב שאתם מתעניינים בו לעומק. אם אפשר שווה לגשת לכל בדיקה עם חבר שיש לו הבנה בסיסית במכניקה של רכבים. כשאתם מוצאים רכב שמעניין אתכם במיוחד (במיוחד אם מדובר בכלי רכב יקרים) אז מומלץ בחום שלא ללכת על זה סופית ללא בדיקה מקיפה במכון בדיקה מקצועי, שבה תוכלו להבין אם אכן מדובר ברכישה חכמה או שכדאי לחפש דגמים אחרים.

רכישה מוצלחת ונסיעה זהירה!

default