036557418
התקשרו אלינו 2021*

תנאים לקבלת מימון לרכב – כל מה שחשוב לדעת!

מעוניינים לרכוש רכב, אך ההון העצמי שברשותכם נמוך מידי? בשנים האחרונות ישראלים רבים נעזרים במימון כדי לרכוש רכב חדש או רכב יד שנייה, מהסיבה הפשוטה מחירי הרכבים בארץ נחשבים לגבוהים מאוד ביחס לשאר העולם, וזאת בשל מיסי הייבוא הגבוהים. אך זו לא הסיבה היחידה שבגינה רבים מחליטים לקחת מימון: המימון מאפשר פריסה נוחה של תשלומים שלא מעיקים על הכיס, מה שמאפשר חופש תקציבי, גם אם יש ברשותכם הון עצמי מתאים. אז כיצד מקבלים מימון? והאם צריך הון עצמי? כל המידע מפורט למטה – המשיכו לקרוא.

האם צריך הון עצמי?

בשנים האחרונות נהיגה ברכב חדש ואטרקטיבי הפכה אפשרית עבור רוב האוכלוסייה, והיא כבר מזמן לא נחלתם של עשירים בלבד, וזאת בשל העסקאות הנוחות והמשתלמות לצורך קניית רכב שחברות הרכב מציעות. יש מספר אפשרויות בהן ניתן לרכוש רכב באמצעות עסק מימון.

האפשרות הראשונה היא באמצעות מימון מלא בצורת הלוואה – באופן הזה אין צורך בהון עצמי, כי מדובר בהלוואה שמכסה את כל סכום הרכב, פלוס הריבית.

כמו כן, יש גם עסקאות מימון בהן הלקוח נדרש לשלם מקדמה, בשיעור מסוים מגובה הרכב, ואת שאר הסכום הוא משלם בתשלומים נוחים. במקרים בהם הלקוח משלם מקדמה, גם ההחזר החודשי קטן בהתאם, מפני שהוא מתחלק לסכום נמוך יותר.

לצד עסקאות לרכישת רכב, תוכלו למצוא גם עסקאות ליסינג משתלמות, המאפשרות לנהוג ברכב חדש לתקופה ממוצעת של שלוש שנים, בעלות חודשית נוחה הכוללת כיסוי ביטוחי והטבות נוספות. בסיום התקופה הרכב אמנם לא יהיה שלכם, אך תוכלו להמשיך בעסקת הליסינג, ולהחליף את הרכב הנוכחי לרכב חדש יותר.

דרכי מימון

יש מגוון דרכי מימון שתוכלו להיעזר בהן לצורך רכישת רכב, ביניהן: רכישת רכב באמצעות מימון בנקאי, מימון חוץ בנקאי, חברות ביטוח, חברות כרטיסי אשראי, וחברות רכב וליסינג. אנו ממליצים לבצע סקר שוק מקיף ומעמיק, במסגרתו בדקו את תנאי ההחזר והריביות שמציעים גופי המימון, ועל סמך המידע שאספתם תוכלו לגבש החלטה מושכלת.

מימון בנקאי

כאשר עולה הצורך לרכישת רכב, באופן טבעי אנשים רבים יפנו קודם לסניף הבנק שלהם כדי לבקש הלוואה לצורך קניית הרכב, וזאת מפני שהם מכירים וסומכים על הסניף, ועל הבנקאי/ת האישיים שלהם. יש מקרים בהם הפניה לבנק אכן משתלמת, כיוון שהבנק נוטה להציע ללקוחותיו הטובים תנאים אטרקטיביים להלוואה, עם ריביות נמוכות ופריסת תשלומים נוחה. לעומת זאת, אם הבנק דירג אתכם כלקוחות מסוכנים, יש סבירות מסוימת שההלוואה לא תאושר לכם, או שהיא תאושר בריבית גבוהה מאוד. כך או כך, אנחנו כאמור לא ממליצים ללכת על האופציה הראשונה שנקראת בדרככם, וכן לבחון אופציות נוספות ואולי גם משתלמות יותר.

מימון חוץ בנקאי

אז לאחר שפניתם לבנק לקבלת מימון לרכב וקיבלתם הצעה להלוואה בנקאית, אנחנו ממליצים לפנות לכמה מחברות המימון החוץ בנקאי, שהן למעשה גופים פיננסיים, המציעים הלוואות שלא במסגרת בנקאית. לאחר שקיבלתם הצעה גם מהחברות החוץ בנקאיות, השוו אותן להצעה שקיבלתם בבנק. יש סיכוי סביר שתופתעו לטובה מהתנאים המוצעים בחברות החוץ בנקאיות ביחס לבנק. בגלל השוק הרווי שהחברות פועלות בו, הן הרבה פעמים מציעות ריביות נמוכות משמעותית ביחס לבנקים. כלומר בגלל התחרות הגדולה שיש בין החברות החוץ בנקאיות לבנקים, והתחרות שיש בין החברות עצמן, הן מציעות הצעות מימון אטרקטיביות יותר. כמו כן, היום יש הרבה יותר גופים חוץ בנקאיים שמציעים הלוואות חוץ מבנקים – לכן מומלץ לבחון את אפשרות המימון במספר גופים חוץ בנקאיים.

חברות ביטוח

מימון עבור רכב הוא הלוואה לכל דבר, לכן ניתן לבחון אופציה להלוואה מקרן הפנסיה, מקופת הגמל או מקרן ההשתלמות שלכם. ברוב המקרים, הלוואות מהקופות מוצעות בתנאים אטרקטיביים במיוחד, הכוללים ריביות אפסיות. במסגרת הלוואה מחברת הביטוח, אתם בעצם מלווים כסף לעצמכם, מתוך החסכונות שלכם, שנחסכים בקופות של חברות הביטוח, לכן הריביות אטרקטיביות מאוד באותן הלוואות. מסיבה זו מימון מחברות הביטוח זו אופציה שבהחלט שווה לבדוק.

חברות כרטיסי אשראי

מימון רכב באמצעות חברות כרטיסי האשראי נכללות בקטגוריית ‘מימון חוץ בנקאי’, כלומר חברות כרטיסי האשראי שמציעות הלוואות ממסגרת הכרטיס, או הלוואות מחוץ למסגרת. בישראל יש מגוון חברות אשראי המציעות מימון רכב, ביניהן ישראכרט, כאל ועוד. כאמור, משום שמדובר בשוק עם תחרות עצומה, החברות החוץ בנקאיות נוטות להציע הצעות מאוד מפתות ואטרקטיביות למימון רכב, לכן כדאי לקבל הצעת מחיר ממגוון חברות אשראי.

חברות רכב וליסינג

לרוב, חברות הרכב והליסינג לא מעניקות מימון בעצמן, אלא עובדות בשיתוף פעולה עם הבנקים, וחברות המימון החוץ בנקאיות. בדרך כלל, סוכן מאותן חברות מבצע סקר שוק עבור לקוחותיו עם מספר גופים פיננסים, וחוזר אליהם עם ההצעה שהכי מיטיבה עמם – גם מבחינת הריביות, וגם מבחינת פריסת התשלומים. היום מוכרים המונחים ליסינג מימוני המיועד לחברות ועסקים, וגם ליסינג פרטי המיועד ללקוחות פרטיים, כל אחד מסלול שכדאי לבחון מול הסוכן או חברת הליסינג.

סיכום

בשורה התחתונה, יש מגוון שיטות מימון בהן תוכלו להיעזר כדי לרכוש את רכב החלומות שלכם – ביניהם מימון בנקאי, מימון חוץ בנקאי, מימון באמצעות חברות הביטוח, ומימון בעזרת חברות רכב וליסינג. מאחר שעומדות בפניכם כל-כך הרבה אופציות למימון רכב, אל תוותרו על בדיקת מימון בלפחות כמה מהן. מימון בריבית נמוכה, ובפריסה נוחה היא גם החלטה כלכלית משתלמת, שיכולה לחסוך לכם המון כסף. וגם החלטה נוחה, מפני שבמסגרתה תוכלו לקבל החזר חודשי נוח. חשוב מאוד לבדוק מגוון אופציות מימון, גם אם זה גובה מכם זמן והתעסקות, בסוף זה ישתלם.

default