036557418
התקשרו אלינו 2021*

שכפול מפתח לרכב

רבים שואלים את עצמם מאוחר מדי מדוע לא שכפלו את מפתח הרכב כשהמשימה עוד הייתה אפשרית – טרם המפתח היחיד נעלם. שכפול המפתח עשוי להתגלות כמעשה שימושי אם המפתח ייעלם, ולכן אם תרצו להיות ערוכים לכל תרחיש, מפתח לרכב בהחלט מוטב לשכפל. איך משכפלים את המפתח ומה חשוב לדעת בנושא?

איך משכפלים מפתח לרכב?

בדיקה מהירה מעלה שניתן לשכפל מפתח לרכב, ויש כמה סוגים של שכפולים שניתן לבצע:

מפתח ברזל – הסוג הפשוט והזול ביותר עבור שכפול. מכונה ייעודית חורטת את צורת המפתח, בהתאם לתוואי של המפתח הקיים. התהליך לא לוקח יותר מכמה דקות.

מפתח חכם – מפתח חכם הוא ללא ספק אחת התוספות המפנקות של רכבי היוקרה. סוג זה מייתר את הצורך להכניס את המפתח לסוויץ’, אלא פשוט מסתפקים בלחיצת כפתור – בזמן שהמפתח נמצא על הנהג. מדובר בתהליך שכפול יחסית מורכב. לטובת השכפול יש צורך במחשב ייעודי, כדי להגדיר את המפתח החכם ולהתאים אותו למחשב הרכב.

קידוד אימובילייזר – כיום רבים מהרכבים החדשים מכילים מערכת אימובילייזר. מדובר באמצעי בטיחות שמקטין את הסיכוי שהרכב ייגנב. הרעיון הוא שבעת ההנעה אותה מערכת אימובילייזר שמותקנת ברכב מעבירה אותות לשבב שמצוי במפתח. אם המפתח מחזיר אות, סימן שמדובר במפתח של בעלי הרכב – הרכב מונע. מערכת חכמה זו גם כן מצריכה תהליך חכם. כלומר לא מספיק לשכפל את המפתח, אלא גם צריך לקודד את השבב. אומנם התהליך מורכב, אך די מהיר. סה”כ לוקח לשכפל מפתח שכזה (ללא שלט) כרבע שעה.

שכפול שלט לרכב – יש שלטים שמשולבים ביחד עם המפתח ויש רכבים שמגיעים עם שלט ומפתח נפרדים. מהן המשמעויות? בעיקר כספיות. לא רק ששכפול שלט לוקח כמעט פי 2 זמן, אלא הוא הוא גם עולה הרבה יותר – הפרש של כמה מאות שקלים. מכאן שחשוב לוודא שקיים מפתח נוסף, כך שלא תידרשו לשכפל את השלט עצמו ולהוציא מאות שקלים שלא לצורך. פה נציין שמשימת שכפול מפתח ושלט לרכב לוקחת ביו 30 ל-45 דקות, ואילו יצירה של שלט חשמלי (שימו לב שאין מדובר בשכפול) לוקח בערך כשעה.

מתי מומלץ לשכפל מפתח לרכב?

מומלץ לשכפל מפתח לרכב בעיקר לאחר השלמת הליך מכירת רכב. אנשים רבים משכפלים את המפתח אם נהג נוסף מתחיל לנהוג ברכב, למשל נהג חדש, בן זוג וכו’. במקרים רבים, שכפול המפתח לרכב מתבצע בעיקר כאמצעי ביטחון במקרה שמפתח יאבד, ומעוניינים להיערך לכך.

כמה עולה שכפול מפתח לרכב?

העלות של שכפול מפתח לרכב מושפעת ממספר משתנים: סוג הרכב, סוג הצ’יפ, סוג השלט והספק (פנייה לחנות תהיה יותר זולה מאשר הזמנה אישית של מנעולן). עם זאת, באופן כללי כן ניתן לומר ששכפול מפתח רגיל עולה בין 150-380 ש”ח, מפתח שכולל אימובילייזר יעלה בין 140 ל-280 ש”ח ומפתח עם שלט יעלה בין 400-900 ש”ח.

חשוב לדעת!

  • לא ניתן לשכפל את כל המפתחות, לדוגמה מפתח כרטיס אינו ניתן לשכפול.
  • גם בתחום זה יש נוכלים שיציעו לכם שכפול מפתח לאוטו. איך תזהו אותם? רבים מצהירים שיש להם אישור ממשטרת ישראל לעסוק בתחום, אבל המשטרה לא מנפיקה אישורים כאלה. כן ניתן לבקש מהם תעודת יושר, מסמך שהמשטרה כן יכולה להנפיק.
  • לא עובדים מול מנעולן שמתווך עבודה, משום שככל הנראה תשלמו יותר.
  • יש לוודא שהעבודה מגיעה לצד אחריות –תקופת האחריות צריכה להופיע על הקבלה.
  • אם השלט אינו מגיב, שווה להתייעץ על מנעולן, ייתכן שהבעיה קשורה לסוללה חלשה.
  • כאשר מסתמכים על מפתח חכם, יש לוודא שקיים לו גיבוי. גיבוי בצורת מפתח פשוט, כך שאם תתעורר תקלה בשלט, יינתן מענה מידי.
  • אם אבדו המפתחות, ניתן להזמין ניידת שירות שתדע לשחזר את המפתח הרצוי עבור הרכב.
  • הזמנה של מנעולן מייקרת את סך העבודה.
  • מומלץ מאוד לבדוק האם צריך שכפול מפתח במסגרת הבדיקות שיש לבצע לפני קניית רכב. ייתכן שתקבלו רק מפתח אחד, ותצטרכו מפתח נוסף מיד לאחר הרכישה של הרכב.

פועלים היום עבור מחר

לסיכום, לא כדאי לחכות ליום שבו תאבדו את המפתח כדי לשכפל אותו, משום שמדובר בחוויה לא נעימה ובעוגמת נפש של ממש. אם תדאגו מראש למפתח רזרבי, תוכלו להיות רגועים וכמובן להימנע מהוצאות מיותרות. פנו לאיש מקצוע מוסמך ומהימן – ותקבלו תוצאות טובות שיחסכו לכם כאב ראש רב בעתיד.