036557418
התקשרו אלינו 2021*

ג’ילי גיאומטרי C חוות דעת

אם גם אתם מרגישים שהגיע הזמן להשתדרג לרכב חשמלי, לחסוך בדלק ולהתקדם אל העולם החדש – אתם צריכים לדעת שהאפשרויות הן רבות ומגוונות הרבה יותר. למעשה, אפשר למצוא לא מעט כלי רכב נוחים ומתקדמים במחירים סבירים ממש, ואחת הדוגמאות הטובות לכך היא הרכב שנקרא ג׳ילי גיאומטרי C. הינה חוות דעת מקיפה שתעזור לכם להחליט אם מדובר ברכב בשבילכם.

רקע

הג׳ילי גיאומטרי הוא רכב פנאי קומפקטי ששייך לאחת מיצרניות הרכב הגדולות בסין, והוא נחשף לעולם בשנת 2019. הג׳ילי מצוידת במנוע חשמלי אחד המספק 204 כוחות סוס ובתיבת הילוך יחיד והנעה קדמית. בארץ הוא לרכב שתי סוללות ואפשרות טעינה מהירה בהספק 75 קילו וואט. מפרט מערכות הבטיחות הוא עשיר למדי וכולל מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים, בקרת שיטות אדפטיבית ועוד. באופן לא מפתיע, זינקה הג׳ילי בטבלאות מכירת רכב בישראל בשל המפרט הטכני העשיר שלה ותג המחיר הנמוך שלה.

מנוע וביצועים

כאמור – לג׳ילי מנוע חשמלי יחיד המספק 204 כוחות סוס ו-31.6 קג״מ. ביצועי המנוע מגיעים לידי ביטוי דרך תיבת הילוך יחיד והנעה קדמית. על הנייר, הנתונים של המנוע מעולים והיא מסוגלת להאיץ באופן תיאורטי עד ל-100 קמ״ש בלא פחות מ-7.7 שניות. שווה להכיר את מצב הספורט של המנוע שמאפשר נהיגה מהירה ועוצמתית.

תא נוסעים וגודל מטען

סביבת הנהג היא מודרנית ונעימה למדי לעין. רבים מתארים את תא הנהג כסוג של חללית, והתחושה היא של כלי רכב מתקדם מאוד. מקדימה יש מערכת מולטימדיה גדולה ונוחה בגודל 12.3 אינץ׳ ואף על פי שלוח המחוונים הוא קטן ועמוס יחסית, הראות אליו טובה והוא עולה ויורד בהזזת ההגה. הנדסת האנוש היא קצת פחות מרשימה ואין חיבור אנדרואיד או אפל קארפליי, אך הותקנו אפליקציות מקומיות, כמו ווייז, לנוחות הנהג הישראלי. המושב האחורי הוא נוח ומרווח לשני נוסעים, אבל קצת פחות מתאים לשלושה. תא המטען מספק אם כי לא עצום.

נוחות נסיעה

בתוך העיר ובדרכים משובשות ולא סלולות כהלכה, נוחות הנסיעה היא בינונית למדי והמתלים מתקשים קצת לרסן את המשקל הגדול של הסוללות. בכבישים סלולים, ובפרט בנסיעה בין עירונית, נוחות הנסיעה היא מספקת למדי. בידוד הרעשים הוא לא מדהים, אבל זה לא דיל ברייקר בכלל. כמו כן הרכב מצויד במערך מצלמות היקפיות, מה שהופך את תמרון החניה לקל ונוח מאוד.

גרסאות ורמות גימור

אפשר לבחור באחת משתי גרסאות הנבדלות ביניהן בגודל הסוללה. הראשונה היא סוללת 53 קוט״ש עם טווח נסיעה מירבי של 350 ק״מ והשנייה היא סוללת 70 קוט״ש עם טווח נסיעה מירבי של 700 ק״מ. כמו כן אפשר לבחור באחת מתוך שלוש רמות גימור הכוללות פיצ׳רים שונים כמו ריפוד דמוי עור, מערך מצלמות היקפי, חישוקים קלים, מושב נהג חשמלי ועוד. כמובן שכמו דגמים אחרים, אפשר לרכוש גם את הג׳ילי במסגרת ליסינג פרטי וכך בעצם לפרוס את התשלומים לתקופה ארוכה. אפשר להשיג באופן הזה עסקה משתלמת בהחלט.

יתרונות לג’ילי

המחיר הוא בלי ספק היתרון הגדול ביותר. מערכות הבטיחות המתקדמות הן בבחינת יתרון גם כן. בסופו של דבר מדובר ברכב שנותן תמורה נפלאה למחיר – רכב חשמלי SUV שמתאים לנהיגה עירונית ובין-עירונית ובסופו של דבר מספק את הסחורה.

חסרונות לג’ילי

הביצועים בפועל הם חלשים יותר ממה שמובטח על הנייר. רבים מהרכיבים הם זולים יחסית ואפשר להרגיש זאת ברמת הגימור. מערכת המולטימדיה היא לא מהמתקדמות ביותר ואין ממשק לאנדרואיד או לאפל פיי.

שאלות ותשובות

מהו טווח המחירים של ג’ילי?

אפשר למצוא את הדגמים השונים בטווח מחירים שבין 145,000 ש״ח לבין 170,000 ש״ח.

מהו המרחק שג’ילי יכולה לעבור?

תלוי בדגם הספציפי. אפשרות אחת היא הדגם הבסיסי עם כ-350 ק״מ נסיעה, והדגם המתקדם יותר עם עד 460 ק״מ לסוללה טעונה.

מהן המידות של ג’ילי?

443 ס״מ לאורך, 183 ס״מ לרוחב ובסיס גלגלים של 270 ס״מ (מידות שמזכירות פחות או יותר את אלו של קיה נירו).

לסיכום

בשורה התחתונה מדובר ברכב שנותן תמורה נפלאה למחיר. הוא אומנם לא החזק ביותר שאפשר למצוא ורמת הגימור שלו היא לא היוקרתית ביותר, אך בסופו של דבר זהו רכב נוח, נעים לנסיעה ברוב המקרים וכזה שאפשר לסמוך עליו למשך שנים ארוכות. רגע לפני שבוחרים ברכב כזו או אחר מומלץ להכיר את ההבדלים בין רכב חשמלי VS רכב היברידי ולבחור את הדגם שישרת אתכם בצורה הטובה ביותר. והכי חשוב – סעו בזהירות!