036557418
התקשרו אלינו 2021*

הכבישים הכי יפים בארץ

ארץ ישראל אומנם נחשבת למדינה קטנה, אבל בהחלט גם לכזאת שמשופעת בנופים מדבריים, מרחבים ירוקים ובאזורים הרריים רחבי ידיים, כאשר לפעמים כל הטוב הזה נפרש לצידי כבישי המדינה באזורים מסוימים. ולכן, אם תרצו להפוך את הדרך שלכם לבלתי נשכחת ולקחת כמה תמונות בצידי הדרך שלכם למזכרת – אנו רוצים להכיר לכם כמה מהכבישים היפים ביותר בארץ. אז בואו נצא לדרך!

פשוט ליהנות מהדרך

בין שמדובר בנסיעה ארוכה ליעד מרוחק ובין שמדובר בדרך קצרצרה – כשאתם נוסעים על כביש שמקיפים אותו מרחבים עם נופים טבעיים רחבי ידיים, ולפניכם כמה וכמה אפשרויות לעצירה ולאטרקציות בצידי הדרך – אין ספק שזה הופך את הנסיעה לנעימה יותר ומשדרג את החוויה פלאים. כדי ליהנות מכל הכיף והיופי הזה בדרך ליעדכם, בחרו את הרכב המושלם לנסיעה נוחה (הן שמדובר בהשכרת רכב והן שמדובר ברכב פרטי שלכם), חגרו חגורות – ובואו נצא לדרך עם כמה כבישים שאתם חייבים לנסוע בהם.

רשימת הכבישים הכי יפים בארץ

 

כביש 90 – לחופי ים המלח

את הסקירה שלנו נתחיל בכביש הארוך בישראל – כביש 90. זהו כביש האורך המזרחי בארץ, והוא מתחיל בגבול טאבה שבדרום ומסתיים בגבול מטולה שבצפון. זהו כביש שתוכלו ליהנות לכל אורכו מנופים משגעים ומטיולים מהנים. בין המקטעים המרהיבים בכביש הזה נמצא מקטע שהוא למעשה זוכה לתואר הכביש הנמוך בעולם, והוא מתחיל בקיבוץ קליה ומסתיים אחרי המלונות נווה זוהר ועין בוקק. לאורכו של המקטע תוכלו ליהנות מכמה עצירות מול נופים מדבריים מדהימים ביופיים, ובנקודות מסוימות גם לראות את ים המלח מגבוה. שימו לב שמדובר באזור שיש בו שיטפונות, ובמצבים כאלה סוגרים אותו, ועל כן הקפידו להתעדכן לפני שאתם נוסעים אליו.

 

כביש 40 – בדרך לאילת

נמשיך עם הכביש השני באורכו בארץ – כביש 40. הוא מתחיל בצומת קטורה שבאזור הערבה, וממשיך עד כפר סבא שבדרום השרון. כביש זה וכביש 90 הם למעשה שתי הדרכים המובילות לאילת, ואת מרבית הנסיעה לנופש שלכם באילת כדאי לכם לעשות בכביש 40 (שמתחבר לבסוף לכביש 90). הכביש הזה עובר בין השאר במצפה רמון, שבו תוכלו ליהנות מנוף יוצא דופן של מכתש עצום וצבעוני, וכן מכמה וכמה נקודות חן ותופעות מרתקות: גן הפסלים במצפה רמון, גבעת המנסרה, הר הגמל ועוד ועוד.

 

כביש 10 – גבול מצרים

אף שמדובר בכביש מרוחק ומבודד למדי ובעל תנאי נסיעה מוגבלים, כביש 10 הוא אחד הכבישים היפים בארץ משום שהוא מספק לכם תצפית נפלאה לעבר סיני, הרי הנגב ועוד נופים מדבריים יפהפיים. הכביש הזה נמתח כמעט לכל אורך הגבול של ישראל עם מצרים, מצומת סיירים שבדרום ועד לרצועת עזה שבצפון. יש לאורכו כמה אתרים מיוחדים באזור הזה, ובהם מצפור קדש ברנע, בור הסבחה, מצפור הר חורשה וחמוקי ניצנה. שימו לב כי הכביש הזה נמצא בשטח צבאי סגור כל השנה, אך כמה פעמים בשנה, בעיקר בחגים, הוא נפתח לתנועת אזרחים ומטיילים.

 

כביש 98 – רמת הגולן

מאזור הדרום והערבה, ששווים ללא ספק טיול, נעבור כעת לאזור הצפון הירוק והפראי. כביש 98, כביש האורך העיקרי באזור, מתחיל בצומת מעגן, ממשיך דרך רמת הגולן ועד להר החרמון. זהו כביש משופע במיוחד והוא יספק לכם תצפית מופלאה למרחבים הירוקים של האזור, בכל עונות השנה. אם תרצו להפוך את הנסיעה שלכם לבלתי נשכחת תוכלו לעצור בכמה נקודות עניין בדרך, כמו למשל בריכת רם ומעיין עין מוקש, וגם אתרים בעלי משמעות היסטורית כמו תל א-סאקי ואנדרטת הנגמ”ש התאנה והארז.

 

כביש 864 – מראמה לפקיעין

כביש נוסף באזור הצפון שכנראה יהפוך את הנסיעה שלכם ללא פחות מנהדרת ונעימה, הוא כביש 864, אשר נקודת ההתחלה שלו היא צומת ראמה ונקודת הסיום בצומת חוסן. כביש זה מפותל והררי במיוחד בחלקו הדרומי, ועל אף היותו כביש צר ודי מסוכן הוא מאופיין בנוף עשיר בצמחייה, עצי זית, שמיים כחולים ובאוויר הררי נקי. הכביש מקשר בין הכפרים ראמה ופקיעין, ובין לבין הדרך התלולה תספק לכם חוויה חד פעמית של נופים משגעים ומיוחדים. שימו לב שבכניסה לכפר ראמה יש לכם כמה מסעדות מזרחיות נהדרות, ובסוף המסלול תוכלו לבקר במרכז המבקרים של בית זינאתי בפקיעין, המשמר אתרים היסטוריים חשובים ואת המורשת היהודית באזור.

 

כביש 395 – הרי ירושלים

נסיים באחד האזורים היפים ביותר בארץ – הרי ירושלים. אם את הדרך לירושלים אתם בדרך כלל עושים בכבישים העמוסים יותר, כמו כביש 1, כדאי לכם להכיר כביש שייקח אתכם למסע מופלא – כביש 395. הכביש נמצא מדרום לכביש 1 ונמתח מבית שמש לירושלים, הוא מתפרש על 18 קילומטרים בלבד, אך אלו קילומטרים קסומים במיוחד. לאורכו תוכלו ליהנות מתצפיות הרריות יפהפיות, וגם מכמה נקודות עניין כמו תל צובה, הר הטייסים עינות בוקר.

 

סיכום

יש לא מעט כבישים יפים שכדאי לכם לעבור בהם בנסיעה ליעד הבא שלכם. בכל כביש שבו תיסעו, ובמיוחד אם נופים מרהיבים מקיפים אותו, הקפידו להתרכז בדרך ולנסוע בזהירות ובבטיחות. בהצלחה ונסיעה נעימה!

default