036557418
התקשרו אלינו 2021*

רעש ברכב בזמן נסיעה

הרכב יוצר בזמן הנסיעה כמה רעשים אופייניים כמו רעש מסיבובי המנוע (בשגרה או בזמן האצה). עם זאת, יש כמה רעשים שהרכב עלול ליצור בזמן נסיעה שהם אינם אופייניים ועלולים להעיד על בעיה כלשהי ברכב. לא בטוחים מה נחשב תקין ומה לא? הינה כל ההסברים

צליל קרקוש לא אופייני

אם אי פעם השארתם מטבע במכנסיים שנכנסו לכביסה, ובמשך כל זמן השטיפה שמעתם רעש קרקוש מעצבן – אתם ודאי יודעים שרעש כזה הבוקע מהרכב בזמן הנסיעה הוא כנראה לא אופייני. יש אנשים השומעים את הקרקוש הזה אחרי שהם מורידים את הרגל מדוושת הגז, וייתכן שמדובר בכשל בגיר, אבל הקרקוש יכול להופיע גם בסיטואציות אחרות ובמקומות אחרים ולכן מומלץ לגשת בהקדם למוסך שלכם כדי לבדוק את העניין.

רעש בלמים

הבלמים הם אחת המערכות השקטות ברכב, ולכן אם אתם שומעים רעש כלשהו בעת הבלימה (שהוא לא גלגלים חורקים על הכביש) כדאי שתלכו לבדוק את תקינות המערכת במוסך מורשה. חריקה בעת בלימה עלולה להעיד על שחיקה במערכת, ויש לבדוק אם צריך החלפת רפידות בלם או תיקון של בעיה אחרת בבלמים. מערכת בלמים תקולה עלולה לסכן את הנהג ואת הנוסעים ברכב משום שהוא לא יוכל לעצור את הרכב במהירות ובבטחה או שהוא עלול להיתקל בקשיים ובמכשולים בעת הבלימה, וכל רעש לא אופייני המגיע ממערכת הבלמים צריך להיבדק בדחיפות.

צליל נקישה

צליל נקישה מתיבת ההילוכים עלול להעיד על רמת שמן נמוכה במנוע. יש לבדוק את המצב במקום בטוח וכאשר המנוע אינו חם – מומלץ לעשות זאת לפני נסיעה או לאחר כמה זמן מסיום הנסיעה, כשהשמן התקרר וחזר לאגן שלו. רעש של נקישה עלול להופיע גם כשמסובבים את ההגה – העלול להעיד על תקלה במערכת ההיגוי הדורשת בדיקה וטיפול מיידיים.

רעש חריקה

פרט לרעש הנובע משחיקה של רפידות הבלם, יש עוד כמה רעשי חריקה העלולים להופיע בנסיעה איטית, בתחילת הנסיעה או בזמנים אחרים בדרך. אם החלפתם לאחרונה רפידות בלם ואתם עדיין שומעים רעשים מוזרים, ייתכן שזה רעש טבעי הנובע מזמן ההסתגלות של הרפידות לצורת הדיסק, שייעלם אחרי השיוף הטבעי הנוצר בזמן הבלימה. עם זאת, אם לאחר כמה זמן אתם עדיין שומעים את רעשי החריקה האלו כדאי לגשת לבדיקה ולוודא שהרפידות אכן ממלאות את תפקידן ושלא נגרם להן נזק.

רעש של יללה מהמנוע

אם אתם שומעים רעש של יללה מכיוון המנוע, בייחוד במזג אוויר גשום או לח, ייתכן שיש בעיה ברצועת התזמון של המנוע. הרצועה הזאת היא חלק חשוב מאוד מהמנוע, האחראית על פעילות תקינה של השסתומים והבוכנות ויש להחליפה בפרקי זמן קבועים. אם אתם חוששים שיש בעיה כלשהי ברצועת התזמון של המנוע יש לגשת מייד למוסך מורשה כדי לבדוק את העניין, ואם אתם בכל זאת צריכים להיות ניידים אנחנו ממליצים להשאיר את הרכב במוסך עד לתיקון הבעיה ולפנות להשכרת רכב – נסיעה עם רצועה לא תקינה עלולה לפגוע במנוע, ובמקרים חמורים היא תיקרע לחלוטין, המנוע יפסיק לעבוד ותצטרכו להזמין גרר שייקח את הרכב לתיקון.

רצועה אחרת העלולה ליצור רעש של צווחה מהמנוע היא רצועת הרכב – רצועה השונה מרצועת הטיימינג ושיש לה תפקידים אחרים במנוע: היא מחברת את חלקו החיצוני של גל הארכובה לאביזרי המנוע האחרים. בעיה ברצועת המנוע משפיעה גם היא על ביצועי המנוע, ויש להחליף אותה בפרקי זמן קבועים לפני הגעה למצב של פגיעה קריטית במנוע וברכב.

סיכום

על אף שהרכב יוצר כמה רעשים שהם תקינים ושגרתיים לחלוטין, יש להיות ערניים לשינויים או להופעת רעשים חדשים מהמנוע, ממערכת הבלמים או מכל מקום אחר ברכב. טיפול מיידי ומהיר ברעשים יכול לחסוך לכם סכומי כסף ניכרים וגם לחסוך מכם כיבוי של הרכב באמצע הנסיעה הדורש הזמנת גרר.